x
Zapomenuté heslo
Největší česko-slovenská byznysová platforma pro podnikatelé a investory
+420 272 650 781 support@montyrich.cz
Členství

Virtuální realita: Velká příležitost pro vývojáře i pro investory

Trh aplikací čeká další vývojový stupeň, jste na něj připraveni?

28.09.2015 / Tomáš Bönisch
Výrazná část současných startupů se opírá o hry a chytré aplikace. Platformy Android a iOS daly za vznik nespočtu milionářů, kteří často ani nepředpokládali, že si jejich “pokus“ získá takovou popularitu. Trh s aplikacemi se může zdát již zaplněný a pokud si myslíte, že to bude znamenat postupný konec startupů, jste na omylu. Trh mobilních her a aplikací se začíná výrazně měnit s příchodem brýlí pro virtuální realitu.

Pokud si říkáte, proč tato “novinka“, známá již mnoho let, začíná masivně zaplňovat trh až nyní, je to zejména proto, že dříve nebyly dostatečně pokročilé technologie, aby umožnily vznik lehkých a levných brýlí pro virtuální realitu. Cílem virtuální reality není sledovat hru nebo aplikaci na displeji, ale být v ní. Technologie pro virtuální realitu má velký potenciál a to je zejména proto, že není rozšířená a její nástup lze vnímat jako senzaci. Brýle rozdělí obraz pro každé oko a přítomnost kvalitní optiky se postará o vnímání virtuálního světa, jako by byl skutečný.

Oculus Rift byl jen začátek

 

Pokud sledujete nesčetné investice Facebooku, jistě vám neuniklo, že Mark Zuckerberg zakoupil za 2 miliardy dolarů technologii Oculus Rift a když už Mark do něčeho takto velké peníze investuje, strhne to pochopitelně pozornost. Facebook pečlivě sleduje všechny zajímavé projekty a tento mu přinesl spolupráci s Microsoftem. Výsledkem jsou virtuální brýle, které budou k dispozici k Xbox One a budou kompatibilní s Windows 10. V případě Facebooku se nejednalo o tak zásadní ránu, jelikož se do výroby virtuálních brýlí pustily desítky jiných společností.

 

Virtuální závod započal, dělit se bude Apple a Google

 

Ve virtuální realitě leží obrovské finanční zdroje a toho si je vědoma každá společnost, která hraje v elektronickém byznysu svojí roli. Brýle pro virtuální realitu mají jeden zásadní problém, jsou příliš drahé. Google by mohl vnímat zakoupení společnosti Oculus VR Facebookem jako vypálený rybník, ale to se nestalo. Přišel s projektem Google Cardboard, který umožní sestavení brýlí pro virtuální realitu za několik dolarů a drahou technologii nahradí obyčejný chytrý telefon. Google neprodává drahé brýle, ale nabízí zdarma návod, jak si je sestavit, a možnost zakoupit si je za minimální investici. Chytrý telefon je v kombinací s aplikací pro virtuální realitu schopen rozdělit obrazovku pro každé oko a telefon elegantně vložit do brýlí. Konkurenční boj s Applem by zde byl zbytečný, aplikace se vyvíjí pro obě platformy, stejně tak i brýle.

 

 

Nabídnout průnik do virtuální reality zdarma byl tím nejlepším reklamním tahem, jelikož zde není důležité světu oznámit, že existují brýle pro virtuální realitu, ale přesvědčit lidi o tom, o jak skvělý zážitek se jedná. Každým dnem přibývá uživatelů, kteří si složí nebo zakoupí tyto brýle a stejně tak jako jsme se dočkali záplavy chytrých hodinek, přijde i obleva s virtuální realitou. Ta má ovšem jeden velký háček a tím je zatím malý počet aplikací, které VR podporují.

 

Nedostatek aplikací, ráj pro investory a vývojáře

 

Brýle si umí sestavit každý, ale co dál? Trh s aplikacemi pro brýle na VR je zatím strohý, hry a aplikace jsou úchvatné. To je ideální čas pro vývoj, nabídka na Google store a iTunes se začíná plnit aplikacemi a hrami, ale zatím stále ne příliš rychle. Nastal ideální čas se o tuto technologii zajímat.

Segmenty využití

 

Využití brýlí pro VR se neopírá jen o zábavu, ale již také o práci a výuku. Plánuje se aktivní využití ve školách, kde mohou tyto brýle představovat možnost, jak zpestřit a zintenzivnit výuku. Další uplatnění je pochopitelně pro lidi pracující s počítačem, zejména pro vývojáře, designery a architekty.

 

Vývoj příslušenství

 

Neobsazené jsou nejen segmenty s brýlemi, ale také další technologický skvost, který začíná plnit trh, a tím jsou 360° kamery, které najdou plné využití zejména s brýlemi pro VR. S nimi má uživatel možnost shlédnout videa v plném úhlu 360°. Díky nim si lze užít například zaznamenaný koncert tak, jako bychom na něm skutečně byli.

 

Očekává se vývoj nových konzolí, reproduktorů a také gadgetů, které se budou vztahovat přímo na vývoj brýlí pro VR. Přímý průnik do virtuální reality je poprvé umožněn všem majitelům chytrých telefonů a pokud někdo plánuje rozjet byznys se zaměřením na tuto novinku, trh mu nabízí otevřenou náruč.

Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Rozhovor s Janem Jeníčkem – předsedou představenstva Raiffeisen stavební spořitelny

Seriál rozhovorů s řediteli pěti největších stavebních spořitelen – díl 3/5

Článek

Rozhovor s Jiřím Plíškem – předsedou představenstva Buřinky

Seriál rozhovorů s řediteli pěti největších stavebních spořitelen – díl 2/5

Článek

Z čísla platební karty vyčtete zajímavé věci. A můžete rychle odhalit i pochybnou transakci

Vychytávka, která potěší nejeden e-shop

Článek

5 největších výzev, kterým čelí každý malý podnik. Jak je zvládnout?

Podnikání není procházka růžovým sadem, zejména v začátku

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 390 Kč jako dárek
Koupit předplatné

Rozhovor s Tomášem Kořínkem – předsedou představenstva ČMSS

Seriál rozhovorů s řediteli pěti největších stavebních spořitelen – díl 1/5

Článek

Strategie k udržení zaměstnanců v době akutního nedostatku pracovní síly

S nezaměstnaností na bodu mrazu se nábor nových lidí mění v otevřenou válku

Článek
Další články z rubriky Podnikání