Recenze: Šíleně jednoduché

Další z mnoha knih o genialitě Steva Jobse. Co nabízí?

Knih o Steveu Jobsovi opravdu není málo a proto je potřeba velmi dobře vybírat, kterou si přečíst, ne každá totiž může být v něčem výjimečná. Mě zaujala tato o jednoduchosti.

Autor Ken Segall patří mezi dřívější spolupracovníky Steva Jobse, jako kreativní zástupce agentury Chiat/Day se šéfem Apple spolupracoval na několika epických kampaních, například Think Different a Crazy Ones. Což je velké plus, protože mnoho jiných autorů píše spíše z pozice fanatických fanoušků značky Apple. Samozřejmě, i Ken Segall je dnes fanatickým fanouškem Apple, ale po přečtení knihy zjistíte, že v jeho situaci to bylo tak trochu nevyhnutelné.

Kniha se vlastně celá točí kolem jedné základní věci - jednoduchosti. Steve Jobs měl podle všeho imaginární "hůl jednoduchosti", která zasáhla každého, kdo začal věci komplikovat. Steve a později i celý Apple, byl naprosto posedlý jednoduchostí. Sám později mnohokrát opakoval, že dosáhnout absolutní jednoduchosti je mnohem těžší, než vytvořit něco komplikovaného. I proto se Apple vždy snažil vytvářet věci, které se lidem dobře používaly hned od spuštění. Přehnaně by se dalo říct, že výrobky Apple nikdy nepotřebovaly manuál.

Kniha je rozdělena do několika základních kapitol, že kterých můžete čerpat inspiraci pro svůj byznys:

Myslete brutálně

Myslete v malém

Myslete minimalisticky

Myslete akčně

Myslete v symbolech

Myslete ve správných slovech

Myslete neformálně

Myslete lidsky

Myslete skepticky

Myslete bojovně

Jednoduše: Myslete jinak!

Každá kapitola je proložena osobními zážitky autora, takže se dočtete o několika příbězích z pracovních porad, kde Steve Jobs doslova čaroval svou holí jednoduchosti, nebo o nočních telefonátech, při kterých byl šéf Applu schopný probírat marketingové plány místo spánku.

Kniha poskytuje ucelený pohled na marketingovou strategii technologického giganta, ale určitě ji nelze brát jako pouhou inspiraci nebo motivaci. Kniha má také vzdělávací charakter a mnoho z napsaného určitě dokážete využít i ve svém byznysu.

Kniha má jen něco málo přes 200 stran, takže ideální čtení na víkend. Klidně hned tento, protože knihu mohu jedině doporučit!

Hodnocení: 10/10

Kniha: Šíleně jednoduché. Posedlost jako základ úspěchu Apple

Autor: Ken Segall

Vydává: Biz books

Podobné články

7 zajímavostí o Amazonu, které byste měli znát
Podnikání

7 zajímavostí o Amazonu, které byste měli znát

Milan Charvát - 20.08.2018

Proč byste měli vědět něco zajímavého zrovna o Amazonu, říkáte si? Proč by vás měla zajímat nějaká americká firma prodávající všechno možné? No…

Spoluzakladatel Facebooku: Vyřešme nerovnost, zdaňme více bohaté a přidejme chudým
Podnikání

Spoluzakladatel Facebooku: Vyřešme nerovnost, zdaňme více bohaté a přidejme chudým

Milan Charvát - 20.08.2018

Spoluzakladatel Facebooku Chris Hughes je přesvědčen, že by vláda měla začít aktivně řešit nerovnost ve společnosti. Dle jeho slov by se měla část…

Víte, kdo je majitelem všech světových rekordů? Chlapík, který začínal na pumpě
Podnikání

Víte, kdo je majitelem všech světových rekordů? Chlapík, který začínal na pumpě

Milan Charvát - 16.08.2018

Zkrácená charakteristika Jima Pattisona, který je v současnosti s osobním bohatstvím 6,7 miliardy dolarů desátým nejbohatším Kanaďanem, vypadá velmi…

Pouze tři sportovci v historii dokázali vydělat miliardu dolarů. Uhádnete kteří?
Podnikání

Pouze tři sportovci v historii dokázali vydělat miliardu dolarů. Uhádnete kteří?

Milan Charvát - 16.08.2018

Není samozřejmě nijak těžké si domyslet, že vydělat miliardu dolarů samotným sportem je i přes rychle rostoucí odměny v podstatě nemožné. Například…

Recenze knihy: Nejlepší přesvědčovací techniky – Henrik Fexeus
Podnikání

Recenze knihy: Nejlepší přesvědčovací techniky – Henrik Fexeus

Redakce magazínu MontyRich - 14.08.2018

Chcete objevit nenápadné psychologické triky a techniky, s nimiž se vám podaří přesvědčit druhé, dostat je na svou stranu a dočkat se od nich podpory…

Tyto 3 marketingové chyby mohou potopit váš byznys. Jak se jim vyhnout?
Podnikání

Tyto 3 marketingové chyby mohou potopit váš byznys. Jak se jim vyhnout?

Milan Charvát - 14.08.2018

Čtení tohoto článku vám nezabere více než tři minuty. Ale může vám zachránit tisíce. Možná miliony. A třeba i celou firmu.

Newsletter

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.

Červen 2018
+ PDF magazínu MontyRich
jako dárek
Souhlasím se zásadami ochrany osobních údajů
Neodesíláme žádny spam