The Property Brothers: dvojčata, co si vydělané miliony dělí napůl

Veleúspěšní bratři radí, jak prorazit v podnikání

Pokud byste se ve svém okolí zeptali některého ze sedmiletých dětí, co je momentálně jejich největší zábavou, asi by vám řekly, že si hrají s barbínou, sledují pohádky na YouTube, skládají lego a jezdí na písku s náklaďákem. Ale realitní experti - bratři Drew a Jonathan Scott - by vám pověděli, že už jako sedmiletí započali svoji kariéru ve světě podnikání, a začali tak vytvářet své vlastní „realitní impérium“.

Ale vážně. Už v tak nízkém věku dvojčata z Kanady zjistila, že podnikání je i zábava a prodávali tisíce dekorativních závěsů americké firmě v Japonsku. Poté jako teenageři nakupovali a renovovali majetek, který následně prodávali dále. V osmnácti letech si pořídili svůj první dům, a když ho během jednoho roku také celý zrenovovali, prodali ho se ziskem 50 000 dolarů. A to přitom ještě studovali. Nemovitosti přitom nebyly nejdříve přesně to, na co se chtěli zaměřit. Zkoušeli být herci a vystřihli si malé roličky v různých seriálech (třeba Akta X). Taky se pokoušeli být komiky a iluzionisty. Jenomže v těchto profesích nenacházeli takové uspokojení jako v byznysu s nemovitostmi, a tak se vrátili na školu, kde studovali architekturu a design. A jak už to většinou u úspěšných lidí bývá, svá předchozí zaměstnání každý z nich v budoucnu stejně nějakým způsobem zúročil.

Podnikání v realitách nemusí být jen stres, ale i zábava

Ne, ani z jednoho z nich se nestal budoucí David Copperfield, ale staly se z nich realitní hvězdy, a to doslova jak v realitách, tak v reality show The Property Brothers. Tato reality show je založená na pomoci lidem s koupí levného domu, který následně projde rozsáhlou rekonstrukcí, ale přitom budou náklady minimální a vše se stihne víceméně včas. Jonathan s Drewem pracují se skutečným rozpočtem klientů, ale ze své vlastní show jsou schopni poskytnout až 25 000 dolarů na vybavení nemovitosti. Přičemž Drew má za úkol nemovitost najít a pomoci s pořízením a Jonathan komunikuje s dodavateli. Na celkovou rekonstrukci a jiné práce mají svůj speciální tým, i když někdy také vezmou ruku k dílu.

Někomu se tento koncept může zdát spíš jako námět na sci-fi knihu, ale právě v tom je genialita této show – proč nevyužít své dlouholeté zkušenosti z prodeje a následných úprav domů a bytů, když vás to tak baví a máte pro to cit. Jen v roce 2013 sledovalo jejich show v průměru 1,6 milionu diváků, což je vystřelilo mezi nejsledovanější americké pořady. Dalším důkazem, že jim to spolu funguje dobře, je majetek v hodnotě cca 5 milionů dolarů – ale pozor, každý z bratrů má svých 5 milionů. Ale vzhledem k tomu, že peníze pořád „točí“, může to být brzy daleko více.  Co budete potřebovat, pokud budete chtít být podobně úspěšní?

Trefa do černého je být proaktivní

A přestat se vymlouvat. Tak zní Drewova rada a odpověď na otázku, co dělat pro to, aby se z něčeho malého stala velká věc. Jonathan dodává, že nikdo vám nezaklepe na dveře, aby přišel objevit, co ve vás je. Musíte proto ukázat, že existujete a nebát se naprosto ničeho. Nerozumíte? Naučíte se. Mnoho podnikatelů z jejich okolí celé dny vykřikuje, jak se vrhnou střemhlav do podnikání a pak je bratři vidí vysedávat do noci v baru. Jonathan a Drew tvrdí, že když chcete rozjet úspěšnou společnost nebo vybudovat dobré jméno, nikdy si nesednete. Pořád budete vyvíjet nějakou aktivitu.

Vybudovat silnou značku pro ně bylo nejdůležitější

A věděli, že vysedáváním v koutku a šeptáním toho určitě nedocílí. Proto se snažili co nejvíce vyčnívat z davu a i díky uvědomění si, že zajímaví a neobvyklí lidé jsou více zapamatovatelní, se tenkrát dali na dráhu komediantů. Jonathan říká: „Co je na vás šíleného? Čím se lišíte od těch ostatních tam venku? My ukazujeme, že naše značka není jen o realitách, ale i o nás a naší osobní vizi. Soustřeďujeme se na rozmanitost naší značky, abychom z ní vytřískali co nejvíce.“ Drew zase radí, že je dobré se zaměřit hlavně na růst značky, a to jak v rámci určité specifické komunity, tak třeba i města. Velmi si například pochvaluje sociální sítě, které vaše renomé bez nějakých větších nákladů mohou posunout do úplně jiných dimenzí.

Bez práce nejsou koláče

Tím, že budete neustále pracovat na tom, čemu věříte nejvíce, uvolníte svůj skutečný potenciál. Hoši vyrostli na ranči, takže moc dobře vědí, jaká je hodnota dolaru. Pokud opravdu chcete sklízet plody v úspěšné kariéře, musíte tvrdě makat. Ve svých začátcích každý z bratrů pracoval 100 hodin týdně, ať už se věnovali budování klientské sítě nebo čemukoliv, co by mohli v budoucnu nějak zúročit. Velmi zřídka jedou na dovolenou a svůj osobní čas si musí pečlivě plánovat. Drew ale dodává: „Právě že tím, že děláte něco, co vás baví a jste pro to zapálení, vytváříte ve svém životě určitou rovnováhu. Pro mě je plánování osobního času vlastně součástí toho mého rušného životního stylu.“

Všechno je možné, pokud tomu věříte

Někteří lidé říkají, že pravděpodobnost stát se třeba hercem nebo velmi úspěšným podnikatelem je opravdu velmi malá. Jonathan rozhodně nesouhlasí: „99 % z těchto lidí se nevidí jako podnikatelé. Pokud pracujete tvrdě a budujete svoji značku přesně tak, jak je to pro vás nejlepší, uspějete.“ Jejich názory na neúspěch jsou jednoznačné: „Nemusíte být vždy na správném místě ve správný čas. Ale musíte být ve správný čas na správném místě - připraveni. Jinak se nedivte, že se vám nedaří.“ Také připomínají, že se nikdy nevzdali ničeho, co chtěli dělat. A když jim někdo řekne, že něco nejde, tak jdou a najdou třeba hned pět způsobů, jak to udělat.

A jak je možné, že se za tu dobu ještě nepohádali? Oba dva tvrdí, že mají tvrdou firemní politiku a emoce do svých rozhodnutí vůbec nepletou. Užívají si, že dělají to, co jim opravdu přináší radost, ale bez zbytečných výkyvů a rozbrojů. Stojí nohama pevně na zemi a to radí i všem, kteří mají podobné ambice.

Podobné články

Rozhovor s Janem Jeníčkem – předsedou představenstva Raiffeisen stavební spořitelny
Podnikání

Rozhovor s Janem Jeníčkem – předsedou představenstva Raiffeisen stavební spořitelny

Redakce magazínu MontyRich - 23.10.2018

Ve čtvrtém díle našeho seriálu jsme vyzpovídali Jana Jeníčka mimo jiné i prezidenta Evropského sdružení stavebních spořitelen. A jak říká on sám:…

Disciplína - Jak udělat z nepřítele přítele?
Podnikání

Disciplína - Jak udělat z nepřítele přítele?

Redakce magazínu MontyRich - 23.10.2018

Chcete se svým životem něco dělat, a tak jste se rozhodli zkusit podnikání, sportovat, nebo cokoliv jiného. Přesně víte, jak cesta k úspěchu vypadá.…

Obchodní vizitky: Jejich pozitiva i negativa
Podnikání

Obchodní vizitky: Jejich pozitiva i negativa

Redakce magazínu MontyRich - 22.10.2018

I v dnešním digitálním věku je příjemné setkat se s papírovou obchodní vizitkou. Jde o užitečného pomocníka, který pomůže navázat vztahy se zákazníky.

7 fatálních chyb, které mohou likvidovat váš byznys
Podnikání

7 fatálních chyb, které mohou likvidovat váš byznys

Redakce magazínu MontyRich - 11.10.2018

Jedním z klíčů k dosažení velikosti ve světě podnikání je myslet jako vítěz, to ví každý úspěšný podnikatel. Vytvořit ze sebe namotivovaného jedince…

Recenze: Od nuly k jedničce
Podnikání

Recenze: Od nuly k jedničce

Milan Charvát - 11.10.2018

Teď asi zklamu všechny čtenáře lačnící po motivaci a návodu, jak se z absolutního outsidera stát hvězdou ve všem možném. Peter Thiel je úspěšný…

Rozhovor s Michaelem Pupalou – generálním ředitelem Wüstenrotu
Podnikání

Rozhovor s Michaelem Pupalou – generálním ředitelem Wüstenrotu

Redakce magazínu MontyRich - 10.10.2018

Třetí díl našeho seriálu rozhovorů s vrcholnými představiteli největších českých stavebních spořitelen. Tentokrát jsme hovořili s Michaelem Pupalou,…

Newsletter

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.

Červen 2018
+ PDF magazínu MontyRich
jako dárek
Souhlasím se zásadami ochrany osobních údajů
Neodesíláme žádny spam