x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Přihlašte se do svého profilu, abyste si mohli MontyRich užívat naplno

Zapomenuté heslo

Ještě nemáte svůj účet? Zaregistrujte se

Zapomenuté heslo

Zásady správné firemní kultury aneb Firemní kultura může být mocným nástrojem

03.09.2015
Když se ve společnosti začneme bavit o firemní kultuře, je jen velmi málo lidí, kteří si pod tímto pojmem dokážou představit něco konkrétního. To ovšem neznamená, že nejsou součástí firmy, která zásady své firemní kultury využívá, aniž by to oni sami kolikrát skutečně viděli.

Získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu

MontyRich předplatné

+ kniha v hodnotě 890 Kč zdarma

Charakteristické prvky každé firemní kultury jsou totiž jiné a často se tím myslí různé pracovní normy, hodnoty, rituály, symboly, postupy a zvyklosti, jež většinou vytvářejí zakladatelé společností a jejich manažeři. A zaměstnanci by se jimi měli bez výjimky řídit. Jenomže nastavit taková pravidla, která přinesou spokojenost a radost všem zainteresovaným, to není nic jednoduchého. Jaké jsou zásady pozitivní firemní kultury a proč je správné pracovní klima pro firmu i zaměstnance tak důležité?

Co si představit pod pojmem „firemní kultura“?

Popravdě řečeno, firemní kulturu nelze uspokojivě popsat jednou jednoznačnou definicí. Dalo by se říct, že každá firma si svoji firemní kulturu může definovat po svém. Většinou se taková firemní kultura skládá z atmosféry na pracovišti (to jsou ty výše zmiňované rituály, klima, symboly, pravidla vytvořená zakladateli), z přístupu k potencionálním zákazníkům a obchodním partnerům a také z hodnot a postupů zaměstnanců společnosti.

V praxi to znamená, že každá firma má svou osobitou firemní strategii, a pokud si nastaví efektivní zásady firemní kultury, může to být právě firemní kultura, která se stane mocným nástrojem, budujícím dobré jméno firmy uvnitř i navenek.

Firemní kultura dává firmě identitu

Dobrá firemní kultura také poskytuje společnosti nezbytnou identitu. Proto je důležité spojení marketingové komunikace firmy a firemní kultury. Měly by na sebe vzájemně příznivě působit a být ve shodě, protože kvalitní komunikační aktivity firmy mohou posílit třeba hrdost zaměstnanců k firmě, což může ve výsledku vést k celkovému posunu. Je kolikrát až zajímavé, jak...

...
Pokračování článku pouze pro předplatitele.
Staňte se členy klubu MontyRich a získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu
Pošlete to dál

Přečtěte si také

DREAMJOB: Staňte se redaktorem magazínu MontyRich

Pojďte s námi měnit svět

Článek

Jste ve stresu z chaosu na pracovním stole? Držte se těchto 5 zásad

Pořádek ve věcech napomáhá soustředění

Článek

Příběh mladého podnikatele, který se vydal do Itálie, aby ji přenesl do Česka

Rozhovor s restauratérem Šimonem Havlíkem

Článek

Jedou v tom spolu: Bill Gates, Warren Buffett, Elon Musk i Mark Zuckerberg

Filantropie je fenoménem dnešní doby

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

TRIPLE BOTTOM LINE: Tři P důležitá pro trvale udržitelný rozvoj firmy

People, planet, profit, aneb tři základní pilíře Corporate Social Responsability pro budování úspěšné firmy.

Článek

Do Ameriky přijel jako námořník s 200 dolary v kapse. Dnes je z něj úspěšný byznysmen

Ayhan Hassan je příkladem velké píle

Článek
Další články z rubriky Podnikání