x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Přihlašte se do svého profilu, abyste si mohli MontyRich užívat naplno

Zapomenuté heslo

Ještě nemáte svůj účet? Zaregistrujte se

Zapomenuté heslo

"Jen jeden z dvaceti mladých lidí začne reálně podnikat", říká Martin Kešner

Přitom o podnikání jako své budoucnosti hovoří téměř polovina dotazovaných studentů v rámci Nápadu roku

25.08.2015
Rozhovor s investičním manažerem J&T Ventures a zakladatelem Nápadu roku, o nejčastějších prvotních podnikatelských přešlapech, či o výchově studentů v zaměstnance. I o tom, v čem začít podnikat a co všechno k tomu (ne)potřebujete.

Získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu

MontyRich předplatné

+ kniha v hodnotě 890 Kč zdarma

O čem je projekt Nápad roku?

Nápad roku je soutěž podnikatelských záměrů, která motivuje studenty a obecně veřejnost k tomu, aby začali podnikat a poté jim usnadňuje rozjezd těchto projektů, ať již formou investice, poskytnutím zpětné vazby od zkušených podnikatelů či investorů nebo medializace projektů, dále pomáháme začínajícím podnikatelům s networkingem. Dnes jsou takové věci už celkem běžnou záležitostí.

Opravdu?

Ano. Naproti tomu, když vzpomenu na naše začátky v roce 2007, tak podpora pro začínající podnikatelské projekty v takové míře nebyla možná. V ČR nebylo běžné získat podporu od byznys andělů nebo případně od venture kapitálového fondu. Ekosystém okolo startupů se začínal pozvolna formovat.  Ani z pohledu médií tu nebyl zdaleka takový zájem o mladé začínající podnikatele.

Co považujete za nejúspěšnější projekty z dílny NR z vašeho pohledu?

Kdybych měl vzpomínat od začátku, tak například v druhém ročníku to byl projekt Babaka Mahdiana ImageMetry, vyvinuli software na rozpoznávání padělaných fotografií. Tento projekt sice v Nápadu roku nezvítězil, nicméně právě díky účasti se dostal do soutěže Next Idea v New Yorku, kde zazářil.

Zakladatelé dokonce přebírali cenu přímo od starosty Bloomberga, čímž si otevřeli cestu na americký trh. Dnes mezi jejich zákazníky patří Bank of America, Visa či NASA. ImageMetry pro ně vyvíjejí software na míru, jenž těmto společnostem pomáhá odhalit padělky šeků, zfalšované fotografie pojistných událostí apod.

Co se tržeb týče, nemůžu nezmínit projekt Skypicker, jenž aktuálně plní stránky médií. Roční obrat za rok 2015 velmi pravděpodobně přesáhne...

...
Pokračování článku pouze pro předplatitele.
Staňte se členy klubu MontyRich a získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Nejlepší podnikatelská konference roku už za pár dní v Praze!

MontyRich: Building Better Business

Článek

Start-up versus korporát

Aneb věřit mladým vizionářům či spoléhat na osvědčené

Článek

Tajemství efektivní pracovní porady aneb přestaňte ztrácet svůj čas

Bez efektivních porad nemůže byznys fungovat

Článek

Staňte se obchodníkem magazínu MontyRich!

Pojďte s námi měnit svět

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

Hledali kvalitní maso, nakonec si pořídili vlastní řeznictví

Jak vášeň pro gastronomii přetavit ve fungující byznys

Článek

HR 2.0 aneb proč pečovat o zaměstnance svého

Vyšší spokojenost = vyšší produktivita

Článek
Další články z rubriky Podnikání