Mentalita vítězů

Když se podíváte na sport, nebo jakoukoliv jinou činnost s prvkem soutěživosti, kam bez pochyby patří i byznys, vždy vás bude jednoznačně nejvíc fascinovat mentalita a myšlení těch nejlepších. Nejen těch, kteří vyhrávají, či vyhrávají hodně, ale zejména mentalita těch, u kterých se zdá, že jsou schopni vyhrát téměř vždy, byť třeba nepodají zrovna ten nejlepší výkon. Tito lidé nevyhrávají jen proto, že jim zrovna sednou podmínky, nebo soupeř. Dokáží porazit kohokoliv, vždycky najdou cestu, a i když zrovna není jejich den, vydají ze sebe vždy bez výjimky absolutní možné maximum. Tím se zpravidla odlišují skvělí a významní lidé od těch dobrých a nadprůměrných. Kde leží hranice mezi potenciálním vítězem, který má dobrou šanci zvítězit a jasným vítězem, který zvítězí prakticky vždy?

První definující a klíčovou kvalitou těch nejslavnějších vítězů v historii je vždy rozhodné přesvědčení, že nenechají ani ten nejmenší detail náhodě. Velmi schopní lidé, kterým se daří, většinou na svůj úspěch dosáhnou tehdy, když jim vyhovují a ideálně sednou podmínky. Dostanou se do byznysu, pro který se narodili, čelí jen slabé konkurenci, nebo jim výhodu lehce přihraje osud.

Ať tak, či tak, mají dostatečné schopnosti na to, aby atraktivní příležitost dokázali naplno využít. Jinak řečeno, pokud mají viditelnou výhodu, dokáží ji naplno využít, uspět a bez problémů i dominovat. Existuje ale velký rozdíl mezi opravdovým vítězem a někým, kdo se dostane na vrchol, a pak spadne zpět mezi nadprůměrné potenciální vítěze.

...

Ano, vítěz má právo považovat se za vítěze, ale opravdového vítěze toto vůbec nezajímá. Není pro něj důležité to, že je vítězem nyní, ale by vítězem zůstal i nadále.

...

Každý druhý člověk dokáže říct: „Pro úspěch udělám všechno, co bude v mých silách.“ Ne každý je ale ochoten pro vítězství obětovat opravdu všechno. Proč si odpírat pohodlí, volný čas a užívání si? Pro drtivou většinu z nás znamená makat naplno to, že sice děláme vše, co můžeme, ale pod podmínkou, že si zachováme aspoň určitou část svého pohodlí.

...

Chcete si přečíst celý článek a dozvědět se o mentalitě opravdových vítězů mnohem víc, zjistit, čím se liší skutečný vítěz od nevítěze a podívat se na příklady několika slavných vítězů i nevitězů z praxe?

Můžete tak učinit v květnovém vydání magazínu MontyRich, které vychází 12.5., pokud si jej objednáte ZDE.

 

 

Podobné články

7 zajímavostí o Amazonu, které byste měli znát
Podnikání

7 zajímavostí o Amazonu, které byste měli znát

Milan Charvát - 20.08.2018

Proč byste měli vědět něco zajímavého zrovna o Amazonu, říkáte si? Proč by vás měla zajímat nějaká americká firma prodávající všechno možné? No…

Spoluzakladatel Facebooku: Vyřešme nerovnost, zdaňme více bohaté a přidejme chudým
Podnikání

Spoluzakladatel Facebooku: Vyřešme nerovnost, zdaňme více bohaté a přidejme chudým

Milan Charvát - 20.08.2018

Spoluzakladatel Facebooku Chris Hughes je přesvědčen, že by vláda měla začít aktivně řešit nerovnost ve společnosti. Dle jeho slov by se měla část…

Víte, kdo je majitelem všech světových rekordů? Chlapík, který začínal na pumpě
Podnikání

Víte, kdo je majitelem všech světových rekordů? Chlapík, který začínal na pumpě

Milan Charvát - 16.08.2018

Zkrácená charakteristika Jima Pattisona, který je v současnosti s osobním bohatstvím 6,7 miliardy dolarů desátým nejbohatším Kanaďanem, vypadá velmi…

Pouze tři sportovci v historii dokázali vydělat miliardu dolarů. Uhádnete kteří?
Podnikání

Pouze tři sportovci v historii dokázali vydělat miliardu dolarů. Uhádnete kteří?

Milan Charvát - 16.08.2018

Není samozřejmě nijak těžké si domyslet, že vydělat miliardu dolarů samotným sportem je i přes rychle rostoucí odměny v podstatě nemožné. Například…

Recenze knihy: Nejlepší přesvědčovací techniky – Henrik Fexeus
Podnikání

Recenze knihy: Nejlepší přesvědčovací techniky – Henrik Fexeus

Redakce magazínu MontyRich - 14.08.2018

Chcete objevit nenápadné psychologické triky a techniky, s nimiž se vám podaří přesvědčit druhé, dostat je na svou stranu a dočkat se od nich podpory…

Tyto 3 marketingové chyby mohou potopit váš byznys. Jak se jim vyhnout?
Podnikání

Tyto 3 marketingové chyby mohou potopit váš byznys. Jak se jim vyhnout?

Milan Charvát - 14.08.2018

Čtení tohoto článku vám nezabere více než tři minuty. Ale může vám zachránit tisíce. Možná miliony. A třeba i celou firmu.

Newsletter

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.

Červen 2018
+ PDF magazínu MontyRich
jako dárek
Souhlasím se zásadami ochrany osobních údajů
Neodesíláme žádny spam