x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Nejdůležitější hodnoty, které vytváříme podnikáním

25.03.2015 / Tomáš Bönisch
Každý z nás má v životě svojí roli. Ne každý však dokáže skrz svou roli vytvářet nějaké reálné hodnoty. Pokud jste se zařadili mezi podnikatele, možná je nejvyšší čas začít sledovat hodnoty, které vytváříte. Váš byznys toho totiž možná dovede mnohem víc, než jen vydělávat peníze. Navíc si takto můžete najít výborný zdroj energie a motivaci, proč pokračovat dál.

Vždycky bude existovat hromada lidí, kteří si myslí, že podnikání souvisí jen s financemi. Podnikáním lze ale přirozeně vytvářet některé klíčové hodnoty. Pak už to zdaleka není jen o penězích. Cítíte, že vaše firma za sebou zanechává nesmazatelnou pozitivní stopu. Tyto vlivné byznysy navíc zpravidla nikdy o peníze nouzi nemají. Někdo se krčí v karavanu s rychlým občerstvením, někdo v pětadvaceti lítá soukromým tryskáčem.

Ne každý postupuje stejným tempem a ne všichni dosáhnou úspěchu. Existuje ovšem jedna nejdůležitější věc, která nás spojuje, a to je touha žít svůj sen a dělat to, kvůli čemu jsme se vzdali svého dřívějšího života. Pokud jste se dostali do situace, kdy přemýšlíte o životě podnikatele, nebo už podnikáte, ale marně pro tuto práci hledáte jiný smysl, než jen produkování peněz, je na čase si uvědomit, jakým přínosem se společnost může stát.

Měníte uvažování lidí

Lidé jsou navyklí uvažovat podle zažitých názorů a podle vlastních zkušeností. Podle serveru Kissmetrics je pouze cca 37% zákazníků spokojeno se službami, které se jim dostávají a z nespokojených lidí se až 89% obrátí po první negativní zkušenosti na jiného poskytovatele. To doslova vnucuje myšlenku, že je na trhu stále co měnit a že můžeme tuto statistku obrátit ve svůj prospěch. Pokud je tolik lidí nespokojených, jednoduše se postarejte o to, aby spokojení byli. Walt Disney jednou řekl: „Dělejte to, co děláte, tak dobře, že to ostatní budou chtít vidět znovu i se svými přáteli“. Pokud je vůle něco změnit, můžete to změnit právě vy.

Dáváte životu směr

Zamysleli jste se někdy, jak byl váš život prázdný, než jste začali podnikat? Podnikání není jen o zaměstnání, jedná se především o osobní styl, kterým každý podnikatel řídí svůj život. Kromě zodpovědnosti a svobody je na každém, jakým směrem se vydá. Pokud podnikáme, děláme věci podle sebe. V podnikání neexistují výmluvy, protože se lze vymlouvat jen na vlastní neschopnost. V byznysu se lze snadno dostat až na dno, ale zároveň také na stupínek nejvyšší, jelikož není nikdo, kdo by určoval, kde je náš strop. O hodnotách, které vytváříte prací, rozhodujete jen vy, stejně tak jako o úspěchu, kterého můžete dosáhnout.

Staráte se o pokrok

Jediný, kdo skutečně rozvíjí trh, jsou podnikatelé a společnosti. Rivalita a snaha o jedinečnost nás nutí, abychom se bez přestání věnovali rozvoji produktů nebo služeb a tím zdokonalovali trh. Počítačová technologie, která před téměř 50 lety dostala Apollo 11 k měsíci, se nyní hravě schová v průměrném telefonu. Rivalita na trhu způsobila, že máme možnost přinášet skutečný rozvoj a pokrok. Pokud podnikáte, tak jste se také jistě minimálně jednou ocitli v situaci, kdy jste se rozhodli, že budete dělat něco lépe, než vaše konkurence.

Máte šanci něco změnit

Člověk je zvyklý nesouhlasit se skutečnostmi, které jsou v rozporu s jeho přáními. Nejsou to jen vlády, které se starají o změny ve společnosti, jsou to především firmy a korporace, které mají moc hýbat světem. George Bernard Shaw kdysi řekl: „Rozumný člověk se přizpůsobí ostatním. Ten nerozumný trvá na tom, aby se svět přizpůsobil jemu. Proto všechny změny závisí na těch nerozumných.“ Změna může nastat jen tehdy, když se najde někdo dostatečně bláznivý, kdo ji provede. Ostatní ho mohou mít za blázna, protože se jim zdá, že plave proti proudu, nebo se rozbíhá proti betonové zdi, ale jedině tak je možné něco změnit.

Vytváříte pracovní trh

Pokud podnikání rozvineme do takové míry, že jsme schopni přijímat zaměstnance, staráme se o rozvoj pracovního trhu a dáváme ostatním šanci, aby mohli ukázat své skutečné kvality. Zaměstnancům můžeme vytvořit příjemný životní standard a poskytnout jim možnost podílet se na společných projektech. Pokaždé, když někomu dáte zaměstnání, staráte se tím o jeho materiální zajištění, dáváte mu pocit jistoty a často také určujete jeho profesní cíle. Teprve při práci s kolegy a zaměstnanci se skvěle vyplní prázdné místo, které vám připomínalo, že je veškerá práce jen na vás.

Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Peníze v chmelovém moku aneb Jak se stát pivovarníkem (1.)

Minipivovar jako podnikatelská příležitost

Článek

Elektromobil ve většině domácností? Tak za dvacet let, říká šéf skupiny EFG

O udržitelných zdrojích energie

Článek

Hon na zákazníka: Najdi svou cílovku a dej jí správnou cenu

Cena, cílovka a volba

Článek

V srdci Evropy roste potenciál pro další Facebook nebo Teslu, tvrdí organizátoři největší startupové akce u nás

Šance pro Česko

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

Proč je Alza boží firma?

Eshopista se blíží

Článek

Trápí vás nedostatek zaměstnanců? Víme, jak na nábor v zahraničí

Online HR není vždy řešením

Článek
Další články z rubriky Podnikání