Obchodní vizitky: Jejich pozitiva i negativa

Možná je to oldschool záležitost, ale stále má svou váhu

I v dnešním digitálním věku je příjemné setkat se s papírovou obchodní vizitkou. Jde o užitečného pomocníka, který pomůže navázat vztahy se zákazníky.

Vizitky jsou stále nedílnou součástí obchodního světa, nepodceňujte je

 

Zvolte si vždy profesionální design, který bude korespondovat s firemní identitou vaší společnosti, případně s vaším podnikáním. Generické návrhy velmi snadno splynou s davem a nikoho nezaujmou. Za vizitky se prostě nebojte připlatit a pokud je neumíte navrhnout sami, nechte si je navrhnout podle brandu, který představujete. Pokud představujete prestižní značku, jen těžko budete dostatečně prestižně působit i na klienta, pokud vás nebude patřičně reprezentovat i vaše vizitka.

Čitelnost

Dbejte na snadnou čitelnost. Ozdobné fonty mohou být pěkné, ale pokud je klient nepřečte, je to problém. Zvolte proto raději jednoduché písmo, mnohdy má mnohem větší efekt, než všemožné „ozdoby“. Vyhněte se rovněž drobnému písmu, aby klienti nemuseli šilhat nebo si sahat pro brýle. Barvy vybírejte tak, aby bylo písmo kontrastní k podkladu, tedy tmavé písmo a světlý podklad či naopak.

Rozvržení

Rozvržení vizitky vybírejte moudře, velikost zvolte ve standardním rozměru 90x50 mm. Vyhýbejte se speciálním tvarům, vypadají sice působivě, ale klientům se špatně skladují a snadněji se poškodí. Pozornost věnujte i vzhledu zadní strany vizitky. Pokud obchodujete se zahraničními klienty, mějte vizitku, která bude mít z jedné strany potisk v požadovaném jazyce (tento koncept je běžný např. u Japonců). Pokud nemáte kontakty se zahraničím, nechte vždy jednu stranu vizitky bílou, abyste na ni mohli klientovi v případě potřeby dopsat důležité informace či vzkaz.

Kontakt

Na vizitku vždy zadejte několik způsobů, jak vás může klient kontaktovat. Pokud si myslíte, že stačí telefon a email, jste na omylu. Nebojte se na vizitku umístit i internetovou stránku. Pokud to jde, vynechte fax, ten už téměř nikdo nepoužívá. Pokud máte v plánu umístit na vizitku i jméno vašeho profilu na sociálních sítích, tak opatrně - nepůsobí to příliš profesionálně.

Kontrola

Údaje na vizitce vždy pečlivě překontrolujte, překlepy jsou v tomto případě vrcholem neprofesionality. Rozdávat vizitky s chybou by bylo hodně velké faux pas. Koncept vizitek si uchovejte - pokud se v budoucnu změní nějaké informace (adresa, telefon...), snadno si necháte na základě konceptu udělat nové.

Použití

Nikdy nenechávejte vizitky doma, noste je vždy u sebe - pokud nemáte vizitkář, mějte je alespoň v peněžence (ale pozor, aby se nepomačkaly). Nikdy nevíte, kdy se neformální setkání promění v obchodní. Dejte také pozor na to, abyste nikdy nikomu nepodávali vizitku uprostřed rozhovoru, vypadalo by to, jako když mu ji vnucujete. Podejte vizitku nejlépe při loučení nebo na konci rozhovoru. I zdánlivě tak banální věc, jako je používání vizitek, je ve skutečnosti docela věda. Dejte si proto pozor, abyste ukázali, že jste na tuto vědu odborníky.

 

Podobné články

Rozhovor s Janem Jeníčkem – předsedou představenstva Raiffeisen stavební spořitelny
Podnikání

Rozhovor s Janem Jeníčkem – předsedou představenstva Raiffeisen stavební spořitelny

Redakce magazínu MontyRich - 23.10.2018

Ve čtvrtém díle našeho seriálu jsme vyzpovídali Jana Jeníčka mimo jiné i prezidenta Evropského sdružení stavebních spořitelen. A jak říká on sám:…

Disciplína - Jak udělat z nepřítele přítele?
Podnikání

Disciplína - Jak udělat z nepřítele přítele?

Redakce magazínu MontyRich - 23.10.2018

Chcete se svým životem něco dělat, a tak jste se rozhodli zkusit podnikání, sportovat, nebo cokoliv jiného. Přesně víte, jak cesta k úspěchu vypadá.…

The Property Brothers: dvojčata, co si vydělané miliony dělí napůl
Podnikání

The Property Brothers: dvojčata, co si vydělané miliony dělí napůl

Redakce magazínu MontyRich - 12.10.2018

Pokud byste se ve svém okolí zeptali některého ze sedmiletých dětí, co je momentálně jejich největší zábavou, asi by vám řekly, že si hrají s…

7 fatálních chyb, které mohou likvidovat váš byznys
Podnikání

7 fatálních chyb, které mohou likvidovat váš byznys

Redakce magazínu MontyRich - 11.10.2018

Jedním z klíčů k dosažení velikosti ve světě podnikání je myslet jako vítěz, to ví každý úspěšný podnikatel. Vytvořit ze sebe namotivovaného jedince…

Recenze: Od nuly k jedničce
Podnikání

Recenze: Od nuly k jedničce

Milan Charvát - 11.10.2018

Teď asi zklamu všechny čtenáře lačnící po motivaci a návodu, jak se z absolutního outsidera stát hvězdou ve všem možném. Peter Thiel je úspěšný…

Rozhovor s Michaelem Pupalou – generálním ředitelem Wüstenrotu
Podnikání

Rozhovor s Michaelem Pupalou – generálním ředitelem Wüstenrotu

Redakce magazínu MontyRich - 10.10.2018

Třetí díl našeho seriálu rozhovorů s vrcholnými představiteli největších českých stavebních spořitelen. Tentokrát jsme hovořili s Michaelem Pupalou,…

Newsletter

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.

Červen 2018
+ PDF magazínu MontyRich
jako dárek
Souhlasím se zásadami ochrany osobních údajů
Neodesíláme žádny spam