x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Přihlašte se do svého profilu, abyste si mohli MontyRich užívat naplno

Zapomenuté heslo

Ještě nemáte svůj účet? Zaregistrujte se

Zapomenuté heslo

Poznámka: Horká židle šéfa tuzemských silnic a dálnic

30.07.2014 / František Prokop
Vypadá to tak, že statistici zabývající se pracovní životností šéfů státních úřadů budou muset předělávat svoje statistiky.

Získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu

MontyRich předplatné

+ kniha v hodnotě 890 Kč zdarma

Vypadá to tak, že statistici zabývající se pracovní životností šéfů státních úřadů budou muset předělávat svoje statistiky.

 

Doposud byla za místo s největší fluktuací považována pozice ministra zdravotnictví, ale v poslední době jí zdatně šlape na paty post generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic. Skoro by se chtělo napsat, že nezbytnou pracovní pomůckou dotyčného šéfa by měla být izolační vrstva pod sedací části těla, tak je tato židle žhavá.

 

Včerejší dost nečekaná rezignace šéfa Ředitelství silnic a dálnic Jana Kubiše je už několikátou na tomto postu v průběhu posledního roku. A nejen jeho. Organizace vzniklá v roce 1997 již má ve svém čele třináctou osobu, ať už oficiální nebo pověřenou. A k další změně dojde za několik měsíců po skončení dalšího výběrového řízení.

 

Podívejme se jen na posledních několik málo let. Poslední jakousí „stálicí“ na této pozici byl David Čermák od května 2012 do října 2013. Pak to již šlo ráz na ráz. Pavel Kočica (říjen 2013 až únor 2014) se stihl nejvýrazněji zapsat do povědomí dvojnásobně předraženou rekonstrukcí mostu v Brně. Jiří Mayer (únor až březen 2014), opět pouze pověřená přechodová epizoda. A nyní Jan Kubiš vydržel pouhé čtyři měsíce. A aby nebylo všem hrůzám konec, každý z nových šéfů měnil spoustu dalších lidí ve vedení. Že to má katastrofální dopady na fungování instituce, skákání ode zdi ke zdi je vcelku nabíledni. A přitom jde zde kromě jiného o obrovské peníze z evropských fondů. Dá se pak divit, že s čerpáním těchto peněz jsou tak obrovské potíže? Než noví lidé vniknou do problematiky, už aby si balili kufry. Anebo rychle najdou cestičky k přesunům peněz do svých či spřátelených kapes. Naštěstí protikorupční policie už tuto adresu z minulosti dostatečně zná, takže sem trefí dobře.

 

Takže co asi bude nyní? Znovu pouze pověřená ředitelka, která bude nejspíše opět jen udržovat chod firmy, a čekání na nového šéfa. Kdo jím bude, je ve hvězdách. Pravděpodobně opět vymění spoustu lidí kolem sebe. Snad to bude alespoň odborník z oboru a dokáže se rychle zorientovat. Doufejme, že žádoucím směrem. Kdo by se ale měl nad stavem důkladně zamyslet, je nadřízený ministr dopravy Antonín Prachař. A vybírat opravdu důkladně. Různých přehmatů už tady bylo docela dost.

Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

DREAMJOB: Staňte se redaktorem magazínu MontyRich

Pojďte s námi měnit svět

Článek

Jste ve stresu z chaosu na pracovním stole? Držte se těchto 5 zásad

Pořádek ve věcech napomáhá soustředění

Článek

Příběh mladého podnikatele, který se vydal do Itálie, aby ji přenesl do Česka

Rozhovor s restauratérem Šimonem Havlíkem

Článek

Jedou v tom spolu: Bill Gates, Warren Buffett, Elon Musk i Mark Zuckerberg

Filantropie je fenoménem dnešní doby

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

TRIPLE BOTTOM LINE: Tři P důležitá pro trvale udržitelný rozvoj firmy

People, planet, profit, aneb tři základní pilíře Corporate Social Responsability pro budování úspěšné firmy.

Článek

Do Ameriky přijel jako námořník s 200 dolary v kapse. Dnes je z něj úspěšný byznysmen

Ayhan Hassan je příkladem velké píle

Článek
Další články z rubriky Podnikání