x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Plzeňský Prazdroj láká fotbalové fanoušky

24.07.2014 / Roman Peterka
Nejvyšší česká fotbalová soutěž už sice nenese název Gambrinus liga, Plzeňský Prazdroj, do jehož portfolia značka Gambrinus patří, ale extraligu tak úplně opustit nechce.

Získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu

MontyRich předplatné

+ kniha v hodnotě 890 Kč zdarma

Nejvyšší česká fotbalová soutěž už sice nenese název Gambrinus liga, Plzeňský Prazdroj, do jehož portfolia značka Gambrinus patří, ale extraligu tak úplně opustit nechce. Gambrinus sice už letos není partnerem 1. fotbalové ligy, značka ale stále staví svou propagaci na sepětí s fotbalem – tím prvoligovým.

 

Gambrinus byl generálním partnerem fotbalové ligy od roku 1997. Ročně za to (a také za to, že jméno značky bylo součástí oficiálního názvu ligy) platil zhruba 40 až 50 milionů korun. Se začátkem letošního léta se ale značka Gambrinus stáhla z pozice generálního partnera 1. ligy a proměnila se v „hlavního partnera českého fotbalu“.  Generálním partnerem se stala společnost Synot.

 

„Nevnímáme to jako ústup, dál zůstáváme ve fotbale. Jen chceme naše aktivity víc směřovat k fanouškům a k pivu,“ řekl k tomu Miroslav Peichl, marketingový manažer Gambrinusu. „Zůstáváme silným partnerem ligy i reprezentace, do rozvoje fotbalu na těchto úrovních budeme pořád investovat desítky milionů korun. Nicméně je pravda, že část peněz chceme přesunout do podpory fotbalu na nižší úrovni a primárně do aktivit směřujícím k fanouškům. Nová pozice nám to perfektně umožňuje,“ řekl tehdy také.

 

Jak bude tento přesun peněz do podpory aktivit směřujícím primárně k fanouškům vypadat, už se začíná ukazovat. Gambrinus teď rozjel propagační akci zaměřenou na fanoušky fotbalu. V 700 vybraných hospodách po celé České republice bude každou neděli během vysílání fotbalových ligových zápasů pivo Gambrinus o pět korun levnější. Je tu ale limit – akce platí pro prvních sto piv načepovaných přímo v průběhu fotbalového přenosu. „Chceme fanouškům zpříjemnit chvíle spojené s fotbalem a motivovat je, aby na fotbal vyrazili fandit společně. Zároveň tak chceme podpořit české hospodské a zvýšit návštěvnost v jejich hospodách,“ řekl Miroslav Peichl, marketingový manažer značky Gambrinus. V rámci tohoto projektu bude rovněž v téměř každém „ligovém“ městě klubová hospoda v barvách místního týmu.  V těchto hospodách budou například probíhat setkání hráčů s fanoušky či školy čepování piva.

 

Jinak pivařům v poslední době Plzeňský Prazdroj moc radosti neudělal. V polovině července už oznámil, že je čeká zdražení vybraných značek piva – kromě piva Gambrinus se to týká i značek Pilsner Urquell, Radegast a Velkopopovický Kozel. Zdražit by mělo jen lahvové a plechovkové pivo (v průměru o necelé procento). Ceny sudových a tankových piv zůstanou beze změny.

Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Elektromobil ve většině domácností? Tak za dvacet let, říká šéf skupiny EFG

O udržitelných zdrojích energie

Článek

Hon na zákazníka: Najdi svou cílovku a dej jí správnou cenu

Cena, cílovka a volba

Článek

V srdci Evropy roste potenciál pro další Facebook nebo Teslu, tvrdí organizátoři největší startupové akce u nás

Šance pro Česko

Článek

Proč je Alza boží firma?

Eshopista se blíží

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

Trápí vás nedostatek zaměstnanců? Víme, jak na nábor v zahraničí

Online HR není vždy řešením

Článek

Módní impérium právníka Jaroslava Havla je zase o krok napřed

PFB zavedlo concierge servis

Článek
Další články z rubriky Podnikání