x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Přihlašte se do svého profilu, abyste si mohli MontyRich užívat naplno

Zapomenuté heslo

Ještě nemáte svůj účet? Zaregistrujte se

Zapomenuté heslo

Pražské tramvaje na Ukrajině terčem kritiky

02.10.2013 / František Prokop
Jméno pražského dopravního podniku je opět spojované s údajně předraženými tramvajemi. Ovšem nyní se nejedná o údajně nevypověditelnou smlouvu se Škodou Transportation, ale o prodej přebytečných tramvají z Prahy do ukrajinského Charkova. Právě v Charkově se však od místních obyvatel a především opozice původně pražské tramvaje dočkaly kritiky

Díky dodávkám nových vozů nemá pražský dopravní podnik ve vozovnách dostatek místa, a proto se rozhodl k odprodeji některých tramvají typu T3. Ty vyráběla smíchovská vagónka Tatra již od 60. let minulého století. Pražské tramvaje tak nyní míří do ruských a ukrajinských měst, která o ně mají velký zájem. Původně je chtěl pražský dopravní podnik prodat do šrotu, ovšem od ukrajinských a ruských měst za ně dostane daleko větší částku.



Vidět je můžete například v ukrajinské Oděse, Kyjevě a také v Charkově. Právě v tomto ukrajinském městě se proti dodávkám starých tramvají zvedla vlna nevole. Odpůrci poukazují nejen na to, že je vozový park tramvají obnovován přestárlými vozy, ale také na cenu, za kterou jsou do Charkova čtyřicet let staré tramvaje dodávané. Cena, za kterou charkovský dopravní podnik prostřednictvým zprostředkovatelské společnosti původně pražské tramvaje kupuje, se pohybuje na částce od 130 tisic do 150 tisíc hřiven. Pražský dopravní podnik je však odprodává i za šestkrát méně, tedy za 18 tisíc hřiven. 



V loňském roce na Ukrajinu zamířilo z Prahy na 54 vozů typu T3 původně určených k likvidaci. Pražský dopravní podnik tak jejich prodejem získá o dvě třetiny více peněz, než kolik by získal jejich prodejem do šrotu. Na Ukrajinu a do Ruska tak již putovala více jak stovka původně pražských tramvají. V roce 2008 je dopravní podnik prodal i do totalitní Severní Koreje. Pro město Pchjongjang bylo dodáno dvacet opravených vozů T3. Cena za jeden kus se pohybovala kolem částky 650 tisíc korun. Takto je v plánu odprodat několik stovek starých tramvají, které již přesáhly povolený kilometrový limit. Na Ukrajině je však čeká ještě minimálně patnáct let existence.
Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Co se stane, když konečně přejdete od slov k činům?

Aneb příklad podnikatelky, která prodává cookies těsto ve svém newyorském obchodě.

Článek

Dobré myšlenky se rodí z relaxace, nikoli z tvrdé práce, tvrdí miliardář Ray Dalio

Cenné rady úspěšného investora

Článek

Knihy, díky kterým budete chytřejší aneb co doporučuje Bill Gates ke čtení

Nejbohatší muž planety se rád dělí o inspiraci

Článek

Jak si získat respekt svých zaměstnanců v šesti jednoduchých krocích

Jít příkladem a na nic si nehrát

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

DREAMJOB: Staňte se redaktorem internetového magazínu MontyRich

Pojďte s námi měnit svět

Článek

Jak vybrat toho nejlepšího kandidáta na pracovní pozici? Nastavte priority

Aneb vědět, co je pro vás nejdůležitější

Článek
Další články z rubriky Podnikání