x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Přihlašte se do svého profilu, abyste si mohli MontyRich užívat naplno

Zapomenuté heslo

Ještě nemáte svůj účet? Zaregistrujte se

Zapomenuté heslo

S = T x I

aneb co by globální lídr poradil dnešním rodičům

09.11.2017 / Ellen Fischerová
Rodič své dítě miluje a chce pro něj jen to nejlepší. Kdo tak nečiní, není skutečným rodičem. Pozitivní je, že většina rodičů tak činí. Méně pozitivní však je, že ne vždy je rodič schopen poznat, co je pro dítě nejlepší.

V čem je problém?

Z minulosti máme zažitá určitá paradigmata o tom, jak správně vychovávat své děti. Říkáme si, že když to tak dělaly naše babičky, proč bychom to měli dělat jinak? Vzdělávací systém se u nás nezměnil od dob Marie Terezie, tak proč bychom jej měli měnit? Proč vůbec dělat změny, když se vlastně máme fajn?

Je třeba si uvědomit jednu věc. Nejsme zemí, která by měla velké přírodní zdroje. Musíme se živit prodejem myšlenek. Nadnárodní firmy zde zůstanou a kapitál k nám bude putovat pouze tehdy, když tu budou bystré mozky.

Co s tím? Je třeba se zamyslet nad jádrem problému. Základní, střední a vlastně i vysoká škola žáky a studenty učí, co je okolo nich. Žádná z těchto institucí se bohužel nesnaží poznat, co je uvnitř nás. A je to právě sebepoznání, které je základem nejen kariérně úspěšného, ale hlavně šťastného života. Výzkumy ukazují, že jakmile žáci dnešního prvního stupně základní školy dospějí, budou z velké části pracovat na pozicích, které v dnešní době ještě ani neznáme. I proto dnes nelze děti připravovat na jednu danou pozici. Musí poznat to nejlepší, co v nich je a co budou moci uplatnit kdekoli a kdykoli.

Přečtěte si také
Nahlédnutí na konferenci MontyRich: Dana Bérová

Jak dát dítěti nejlepší start do 21. století?

  • Nebudujte v něm kult peněz
  • Zdůrazňujte nutnost pozitivního přístupu k řešení problémů
  • Nesnažte se o neustálé zlepšení v tom, co mu nejde
  • Vyhněte se trestání za chyby
  • Nepřipravujte ho na jedno konkrétní povolání

Kde je řešení?

Mohli jsme na situaci nadávat, mohli jsme si stěžovat, anebo jsme mohli začít konat. A my jsme začali konat. Společnými silami jsme vytvořili kurz s názvem Odemykání dětského potenciálu. Velice záhy nám došlo, že aby se nejednalo o jednorázovou záležitost, na níž si po týdnu nikdo ze zúčastněných nevzpomene, musíme pracovat jak s dětmi, tak s rodiči.

K dnešnímu dni nám rukama prošly již stovky dětí a rodičů a za zmínku stojí zejména jedna věc. Mnozí rodiče si skutečně uvědomují, že dělají chyby. Že nad svými dětmi neustále sedí a že je trestají za to, co jim nejde. Po absolvování semináře nám často říkají, že jsme jim otevřely oči. Přesně to je důkazem, že naše snaha není zbytečná.

Dětem a rodičům na kurzu představujeme mimo jiné také tento vzorec.

S = T x I

S zde představuje silnou stránku, T talent, s nímž se dítě narodí a I je investicí. Tímto vzorcem bouráme představu mnohých rodičů, kteří se domnívají, že když jejich ratolest v útlém věku nezačne sama od sebe projevovat na danou věc talent, tak jej zkrátka nemá. Ukazujeme jim, že talenty se neukáží na první pohled. Musí se najít a rozvíjet.

V šesti letech vykazuje 98 % dětí vysokou kreativitu. Většinou totiž dělají, co je baví! Tento trend bohužel v průběhu dospívání upadá a končí tak, že v pětadvaceti letech projevují vysokou kreativitu pouhá 2 % lidí. Právě tomuto nepříznivému fenoménu se snažíme v rámci kurzu předcházet. Zasejeme v dětech semínko, a pomůžeme jim najít oblasti jejich talentů. Když na talentech pak budou zodpovědně pracovat a uvědomovat si je, tak mohou být v budoucnu nejen úspěšní, ale především šťastní.

Nebudujte ve svých dětech kult peněz a zdánlivé jistoty. Nedávejte jim za cíl dům a zaměstnání, které za deset let už možná nebude existovat. Najděte, co je činí šťastnými a v tom je podporujte.

Bill Gates začal být skutečně šťastným až ve chvíli, kdy začal peníze rozdávat.

Jan Mühlfeit je globálním stratégem, poradcem nadnárodních firem, mentorem a koučem. Je bývalým šéfem evropské divize Microsoftu a knižním autorem. Nemalou část svého času a unikátního know-how, pramenícího nejen z fungování globální ekonomiky, se rozhodl věnovat dětem. Chcete se od něj dozvědět více? Můžete, a to na akci Building Better Business

Kateřina Novotná je bývalou marketingovou manažerkou s neutuchající láskou k dětem. S prací s dětmi má už 10 let zkušeností a zhruba před rokem spojila síly s Janem Mühlfeitem, když přepsala jeho kurzy pro dospělé tak, aby jim rozuměly děti. Nyní se společně věnují školením a přednáškám zaměřeným nejen pro děti.

Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Řečníci konference Building Better Business: Pavol Krúpa

O budování evropské investiční společnosti

Článek

Nahlédnutí na konferenci MontyRich: Dana Bérová

O začátcích podnikání, start-upech a investování

Článek
Další články z rubriky Osobnosti