x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Přihlašte se do svého profilu, abyste si mohli MontyRich užívat naplno

Zapomenuté heslo

Ještě nemáte svůj účet? Zaregistrujte se

Zapomenuté heslo

2014 Jeep Grand Cherokee 4x4

26.10.2013 / Milan Charvát
Každý se chce líbit a tak i jeden z největších tahounů amerického koncernu Chrysler, Grand Cherokee, ve snaze zaujmout podstoupil menší facelift. A jak to dopadlo? Posuďte sami...

Získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu

MontyRich předplatné

+ kniha v hodnotě 890 Kč zdarma

Každý se chce líbit a tak i jeden z největších tahounů amerického koncernu Chrysler, Grand Cherokee, ve snaze zaujmout podstoupil menší facelift. A jak to dopadlo? Posuďte sami...

 

Jeep se do toho vrhl po hlavě a s tím, že chce oslovit co nejširší spektrum zákazníků, to očividně myslí zcela vážně. Celkem v rámci programu Grand Cherokee v Čechách nabízí pět modelů, na Americkém trhu každý navíc jak 4x4, tak i 4x2. Ale protože Jeep bez pohonu všech kol je biftek bez masa, budeme brát v úvahu pouze čtyřkolky.

 

Základní Laredo u nás dostanete s 3.0 litrovým, značkovým CRD šestiválcem, který je možností i pro ostatní modely. Má výkon 190 koní, kroutící moment 570Nm a kombinovanou spotřebu teoretických 7,5 litru. Verze Limited má pod kapotou zdánlivě stejný motor, který ovšem má výkon posunutý až na 250 koňských sil.

 

Pak je k mání dieselový Overland a Summit opět 3.0l V6, 250k. Overland se však objevuje i s větším 3.6l V6 s variabilním časováním ventilů (VVT). Díky VVT se sice zvýší výkon o dobrých 36 koní, zároveň se to ale podepíše na spotřebě – 10,4l/100km. Maximální rychlost atakuje 206km/h při zrychlení 0-100km/h za 8.3s. Overland třikrát jinak, aneb ať žije 5.7l HEMI V8. Tady už se dostáváme na nějakých 352k, 520Nm a 13l/100km. Při maximálce 225km/h.

 

No a konečně posledním nabízeným modelem je SRT 6.4 HEMI V8 – 468k, 14 litrů na sto. Tenhle blázen to z 0 na sto vytáhne za pouhých pět sekund a hnát se může až 257 kilometrovou rychlostí. A to vše i díky točivému momentu 624Nm při 4100 otáčkách.

 

Tolik na úvod. Výrazného zdokonalení se dočkala převodovka. Oproti minulé verzi máte k dispozici osm rychlostních stupňů v plně elektronickém automatu. Pokud však přepnete do režimu Sport či Drive, máte díky roztomilým „pádlíčkům“ pod volantem plnou kontrolu nad řazením.

 

Pohon zajišťuje systém Quadra-Track II s redukcí a uzávěrkou mezinápravového diferenciálu. Za příplatek dostanete elektronickou uzávěru i pro zadní dif. Všichni tito krasavci uvezou víc jak tři tuny na tažném zařízení. Řízení napomáhá systém Selec-Terrain, který umožňuje upravit trakci vozu právě třeba při tažení nákladu, jízdu na sněhu, bahně, písku apod. Quadra-Lift systém se zase stará o upravování světlé výšky v pěti úrovních nad terénem.

 

V exteriéru zaznamenal změnu hlavně předek a zadek vozu. Na vzhledu je vidět dotek italské ruky, který ho trochu poevropštil. Nejvíce byly zmodernizovány světlomety, které nemají takovou hloubku a jsou tenčí. LED technologie zajišťuje efektivní využití energie a zároveň větší viditelnost. Chytrá dálková světla jsou vybavena systémem, který zabraňuje oslňování protijedoucích vozů automatickým ztlumením. Auta, která se objeví před vámi chrání tak, že je „obsvítí“. Další funkcí je schopnost světel měnit úhel v závislosti na tom, jak točíte volantem, což každý jistě ocení zejména při jízdě v noci neznámou cestou. Pod inovovanou maskou chladiče září prémiové mlhovky. Na výběr jsou kola z lehkých slitin o velikosti 18'' a 20'' v různých stylech a povrchových úpravách, přičemž tlak v pneumatikách můžete kontrolovat prostřednictví palubního systému. Brzdové a obrysové zadní lampy jsou větší a zajišťují také lepší viditelnost. Zadní dveře byly přemodelovány tak, aby bylo dosaženo co nejlepšího výhledu z vozu. Nádrž byla navržena s cílem usnadnit člověku život. Přišla totiž o šroubovací víčko, které by člověk mohl při tankování zapomenout na střeše. Posledním výrazným prvkem je individuálně řešený výfuk. Dvě koncovky v chromovaném provedení určitě zaujmou každou potenciální matku vašich dětí.

 

Interiér prošel omlazovací kúrou jakbysmet. Sedadla poskytují veškeré pohodlí pro pět pasažérů. Jejich povrch si každý může vybrat z řady materiálů od textilu po nejkvalitnější kůži. Některé části ve výplni dveří a na palubce jsou oživeny vkusným, exotickým dřevem. Precizní švy zase kontrastují se zvolenými materiály. Konektivita je zajištěna nejen prostřednictvím vstupů u řidiče a spolujezdce, ale i pro ty, kteří cestují vzadu. Velkou míru optimalizace nabízí i kaplička přístrojů. Tvoří ji vlastně jeden velký TFT displej, který simuluje klasické budíky. Dále si tam můžete přidat jakékoliv další informace, které chcete mít na očích. 8.4 palcový dotykový displej v centru palubní desky, zprostředkovává veškerou technologii včetně navigace. Nad kabinou se rozprostírá skleněná střecha zatmavující se podle potřeby. Vůz je vybaven množstvím bezpečnostních prvků jako jsou airbagy, parkovací kamera, hlídač slepého úhlu či systém varování před čelním nárazem. Nejzákladnější Laredo začíná na bezmála 1,2 milionu, kdežto za SRT si připlatíte skoro dvakrát tolik. To je trochu škoda, protože ceny pro americký trh jsou poloviční.

Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Smart casual, business casual?

Aneb co kdy na sebe

Článek

Kdo nás žene vpřed? 3 lidé, které potřebujete k úspěchu

Aneb co potřebujeme k tomu, abychom byli lepší

Článek

Čím láká korporát mladé lidi? Tím, co vám startup nenabídne

Sociální jistoty a dovolená v Jugoslávii

Článek

Proč ráno vstáváte z postele aneb S IKIGAI za smyslem života

Tajemství spokojenosti

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

Lektor osobní produktivity: Neschopnost pracovat se svým časem může znamenat past

A lékem není pouze aplikace

Článek

Chcete dosáhnout úspěchu? Pak nesnězte ten marshmallow!

Jak obětovat méně pro více

Článek
Další články z rubriky Lifestyle