x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Přihlašte se do svého profilu, abyste si mohli MontyRich užívat naplno

Zapomenuté heslo

Ještě nemáte svůj účet? Zaregistrujte se

Zapomenuté heslo

Strategie Hermès: Parfém si kup, na kabelku zapomeň

Jak se prodává exkluzivita

29.08.2017 / Zdravko Krstanov
Ve světě, kde se Michael Kors stal obyčejným a Louis Vuitton příliš okázalým, hrdě stojí hráč, který otřesy trhu s luxusním zbožím příliš nepociťuje. Francouzský Hermès ví, po čem smetánka touží, a dokáže ji to dát.

„Domnívám se, že naše produkty spojují zákazníky s lidskostí, a proto po nich tak touží. Naše produkty probouzí v lidech senzitivitu a poskytují smyslové potěšení.“ Zhruba těmito slovy vysvětloval úspěch značky její kreativní ředitel Pierre-Alexis Dumas.

Hermès [erme] drtivou většinu svých výrobků dělá přímo ve Francii, a to ručně. S ničím jako povolené švy či sedřená kůže se tedy nesetkáte. Nečekejte ani žádná loga a signifikantní vzory. Pokud nejste znalci, pak Hèrmes kabelku na ulici ani nepoznáte. Značka se tak nepotýká s problémem padělků, jako její kolegové z branže. Ikonická hnědá LV se přece jen kopíruje mnohem snadněji.

Je ale důvod poptávky skutečně tak poetický, jak jej popisuje Dumas?

„Hermès své nejžádanější produkty (jako například kabelky Birkin) konstantně zdražuje.“

S největší pravděpodobností ne. Minimálně se nejedná o nejsilnější faktor. Hermès si naprosto dokonale hraje s touhou horních deseti tisíc. S touhou lidí, kteří skrze hmotné statky demonstrují svůj exkluzivní status. Značce se podařilo odmítnout na první pohled lákavé pokušení – prodávat více.

V intencích “klasického” podnikání se přesně o to budete snažit. Registrujete zvyšující se poptávku po vašem produktu. Co uděláte? Budete více a více prodávat. Uspokojíte větší množství zákazníků a budete realizovat tučnější profit. Tento model má jeden háček. Je nevhodné jej aplikovat na luxusní zboží. Zde, když jako značka hodně prodáváte, z vysněného se relativně rychle stane nechtěné. Chudák Michael Kors by mohl vyprávět.

„Značka dává 'ochutnat' své plody i široké veřejnosti. Parfém, respektive toaletní vodu lze pořídit i za tisíc korun.“

Hermès své nejžádanější produkty (jako například kabelky Birkin) konstantně zdražuje. Co z toho plyne? Do oběhu se jich dostane méně. Bude módní dům chudnout? Ne nezbytně. Dává totiž “ochutnat” své plody i široké veřejnosti. Parfém, respektive toaletní vodu lze pořídit i za tisíc korun. Po chvíli šetření si průměrně vydělávající lidé mohou dovolit náramek, šátek nebo další z doplňků. U zákazníka proběhne asociace parfému s onou nedostupnou kabelkou a aura exkluzivity se rázem stává dostupnou.

Jak nákup velice drahé kabelky po čekání na “waiting listu”, tak objednání levného parfému z e-shopu vyvolává u obou typů zákazníků příjemný pocit, za nějž může především dopamin. Pocit štěstí a radost z toho, že můj příští nákup u Hermès už možná bude dražší.

Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

5 plus 1 věc, kterou člověk objeví, když skoncuje s alkoholem

Také alkohol je dobrý sluha, ale špatný pán

Článek

Bez posilovny nemáte v byznysu šanci! Ptáte se proč?

Když už tu máme ta předsevzetí...

Článek

10 důvodů, proč jezdit na dovolenou na 10 dnů

Cestovatelský tip pro všechny workoholiky

Článek

"Žít, pracovat, cestovat, poznávat" aneb jak se stát digitálním nomádem?

Pát tipů, jak se stát pracovníkem na cestách

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

Konference MontyRich: Building Better Business je za námi!

Diváci si odnesli mnoho inspirace, nové zkušenosti i cenné kontakty

Článek

Kolik obleků by měl mít každý správný muž?

Šaty dělají člověka a oblek je toho jasným důkazem

Článek
Další články z rubriky Lifestyle