x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Zpátky ke kořenům aneb proč jsou dnes lidé ochotni zaplatit za brodění se bahnem

30.06.2017 / Zdravko Krstanov
Určitě znáte někoho, kdo platí ne zrovna symbolické peníze za to, aby se mohl brodit bahnem a překonávat různé překážky na provizorní závodní dráze. Co stojí za tím, že počet těchto lidí neustále přibývá?

Získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu

MontyRich předplatné

+ kniha v hodnotě 890 Kč zdarma

Bývaly doby, kdy pro nás skleněné klimatizované open-space kanceláře byly něčím vzrušujícím. Místem, kde se dělá vysoký byznys a kde se vydělávají těžké peníze. Bylo to místo, kde jsme se cítili nepostradatelnou součástí korporátní mašinerie, jejíž logo jsme hrdě nosili na tričku. Po práci stačilo zajít na jeden dva drinky, o víkendu na golf a bylo o spokojený život postaráno. Cílem byl co nejvyšší možný komfort.

Ačkoli tato idylická představa korportáního blahobytu stále u mnohých přetrvává, mimopracovní potřeby se mění. V posledních letech začíná být kladen důraz na tělo, respektive fyzickou kondici. Například na takových programátorech lze tento trend poměrně dobře pozorovat. Před patnácti lety to byli výstřední lidé, neschopni přílišné socializace, extrémně štíhlí nebo se značnou nadváhou. A jak vypadají programátoři dnes? Nahlédněta třeba do STRV! Proměna vskutku ohromná.

A zatímco se jedna skupina lidí snaží pomocí událostí typu Spartan Race nebo Tough Mudder upevnit svou fyzickou kondici a odolnost, pro druhé (a také patřící spíše mezi “white collar”) jsou tyto závody možností uniknout od své rutiny.

Představte si, že se každý den věnujete psaní tiskových zpráv, v nichž se snažíte udělat senzaci z naprosto nezajímavé zbytečnosti. Po tom, co s kolegy proberete větu po větě, pošlete zprávu jako přílohu hromadně na stovky novinářů. Když vám ji z dobré vůle otisknou na třech webech s mizernou návštěvností, uděláte si screeny a svou činnost hrdě reportujete klientovi. Ten nemá o mediálním prostředí ani páru, a tak je štěstím bez sebe, že “se o něm píše”. Vy se, s pocity hrdosti a zoufalství zároveň, po práci probíráte barevnými ponožkami, jež by lépe vystihly vaši kreativní mysl.

"Experti tvrdí, že se bahnité překážkové závody brzy stanou miliardovým odvětvím."

No… nejeví se pak brodění v bahně, dostávání elektrikých šoků a překonávání vojenských překážek jako fantastická činnost? Díky věcem jako Spartan Race se vracíme zpátky ke kořenům. Bojujeme o přežití silou. Překonáváme sami sebe. Cítíme se zkrátka znovu jako lidé.

To jsou pocity, za něž jsme ochotni platit tisíce, čehož si jsou organizátoři vědomi. S tím, jak z práce exponencionálně mizí fyzický aspekt, se bude tento trend ještě zvyšovat.

Můžete to ignorovat, můžete se přidat k závodníkům, nebo se můžete na této vlně pokusit svézt v podnikatelském smyslu slova. Vždyť Reebok se na kultu těla částečně znovuzrodil. Experti tvrdí, že se bahnité překážkové závody brzy stanou miliardovým odvětvím. Účastníci se již nyní počítají v milionech a jejich počet konstatně roste. Když budete mít vhodné místo, koncept a dostatek odhodlání, může část davu přijít k vám.

Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Proč ráno vstáváte z postele aneb S IKIGAI za smyslem života

Tajemství spokojenosti

Článek

Lektor osobní produktivity: Neschopnost pracovat se svým časem může znamenat past

A lékem není pouze aplikace

Článek

Chcete dosáhnout úspěchu? Pak nesnězte ten marshmallow!

Jak obětovat méně pro více

Článek

15 tipů, jak zapůsobit na obchodním jednání

Zvyšte své šance a získejte důvěru

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

Jak létají manažeři za byznysem aneb Když běžné letadlo nestačí

Cestování privátním tryskáčem

Článek

Šaty Marilyn Monroe i originální Batmobil. Toto je 7 memorabilií, které se prodaly za nejvyšší cenu

Milionové suvenýry

Článek
Další články z rubriky Lifestyle