x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Přihlašte se do svého profilu, abyste si mohli MontyRich užívat naplno

Zapomenuté heslo

Ještě nemáte svůj účet? Zaregistrujte se

Zapomenuté heslo

Relaxace je polovinou úspěchu

Udělejte si čas sami na sebe

03.06.2016 / Zuzana Černá
Během pracovního nasazení je občas těžké najít si volnou chvíli. Časem se však zákonitě dostaví přepracovanost, potíže se spánkem, bolesti svalů a kloubů, zhoršení nálady i koncentrace. To vše pak může vést ke snížení pracovního výkonu, v nejtěžších případech pak k takzvanému ,,burn-out syndromu”. Úspěšní lidé to moc dobře vědí. Co dělají, aby se tomuto riziku vyvarovali? Odpověď je jednoduchá: relaxují.

Relaxace je přirozeným protipólem stresu.  Co vám nejlépe pomůže uvolnit se po náročném pracovním dni? 

Čas s blízkými

Úspěšní lidé vědí, že je čeká pořádně nabitý týden a budou zřejmě zaneprázdněni. Snaží se proto odhodit povinnosti i starosti alespoň o víkendu a naplno se věnují své rodině i blízkým. Zkuste si aspoň jeden den udělat podle svého – prostě zapomeňte na povinnosti a rozptylte své myšlenky. Co takhle zkusit kino, bowling, nebo vyrazit s rodinou, partnerem či přáteli do přírody?

Sport

Pravidelný pohyb vám pomůže vyplavit z těla toxiny a vyprázdnit si hlavu po náročném dni. Ve světě úspěšných se osvědčil golf, tenis nebo například běhání. Pokud jste začátečníci, zaregistrujte se do sportrovního klubu. Pomohou vám zde s výběrem správného vybavení a mezi členy můžete najít i pracovní kontakty a budoucí obchodní partnery.  

Jídlo

Dodržovat stravovací režim je důležité v práci, ale i po ní. V dnešní době často jíme ve spěchu a nezdravě. Vyhraďte si dostatečně dlouhou obědovou pauzu a čas od času si zpříjemněte večer a nechte rozmazlovat sebe i své chuťové buňky v restauraci.

Četba

Většina úspěšných čte každý večer. Čtení knih rozvíjí fantazii nejenom u dětí a navíc pomáhá regenerovat mozkové buňky. Uvolnit se vám může pomoct i příjemná hudba.

Spánek

Pravidelný spánkový režim stabilizuje výkon a zlepšuje subjektivní vnímání únavy. Dostatečně dlouhý spánek v noci je nejvhodnějším prostředkem na předcházení nepřiměřené únavě. Snižování napětí svalů má i antistresový účinek zpětným působením na centrální nervový systém. 

Připravujte si týdenní plán. A dodržujte ho.

Úspěch není náhoda. K jeho dosažení vám pomůže plánování cílů a deadlinů na následující týden. Nedocenitelným pomocníkem je diář, ať už klasický papírový, nebo ten v elektronické podobě. Na konci pracovního dne si pak najděte chvíli odpovědět na e-maily a splnit závazky, jinak vám za chvíli nedodělané úkoly přerostou přes hlavu. 

Relaxujte i během pracovní doby

Přestávky v práci snižují únavu, zabraňují pocitu monotónnosti a stabilizují výkon. Přestávka musí být zařazena dříve, než začne klesat pracovní výkon. Dlouhé přestávky jsou ale nevýhodné – regenerující účinek přestávky je zejména v prvních pěti minutách. Vhodné je taky zvolit protahovací cviky a po dlouhém koukání do monitoru uvolnit oči. 

Odjeďte na dovolenou

Úspěšní lidé vědí, že jejich kolegové a zaměstnanci to na čas zvládnou i bez nich. Zvolit můžete pobyt u moře, na horách, nebo se nechte rozmazlovat v lázních. Ideální délka dovolené je podle odborníků tři týdny nepřerušovaného volna. ,,První tři dny trvá adaptace na nečinnost. Jinými slovy – je těžké si zvyknout, že nic neděláme. Podobně je to i na konci dovolené, kdy se do vědomí vkrádají obavy z opětovného pracovního stresu,.” říká psycholog Jaroslav Skalička. Před odjezdem nezapomeňte dokončit rozdělané úkoly, nebo je alespoň svěřte kolegům. Služební telefon na dovolenou nepatří.


Lákají vás místo dovolené u moře zasněžené horské svahy? Tady se můžete podívat na nejlepší střediska, která nabízejí lyžování i v létě.

Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Smart casual, business casual?

Aneb co kdy na sebe

Článek

Kdo nás žene vpřed? 3 lidé, které potřebujete k úspěchu

Aneb co potřebujeme k tomu, abychom byli lepší

Článek

Čím láká korporát mladé lidi? Tím, co vám startup nenabídne

Sociální jistoty a dovolená v Jugoslávii

Článek

Proč ráno vstáváte z postele aneb S IKIGAI za smyslem života

Tajemství spokojenosti

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

Lektor osobní produktivity: Neschopnost pracovat se svým časem může znamenat past

A lékem není pouze aplikace

Článek

Chcete dosáhnout úspěchu? Pak nesnězte ten marshmallow!

Jak obětovat méně pro více

Článek
Další články z rubriky Lifestyle