Sekce: Rozhovory

Hledali kvalitní maso, nakonec si pořídili vlastní řeznictví

Jak vášeň pro gastronomii přetavit ve fungující byznys
Datum: 07. 08. 2017 11.00 / Autor: Roman Peterka
Tak dlouho hledali dodavatele kvalitního masa, až si otevřeli řeznictví. I tak by se dal v hodně velké zkratce shrnout příběh o založení projektu s názvem Mikrofarma. Výsledkem je kombinace zrárny, bourárny, e-shopu s rozvozem, prodejny farmářského masa a řeznického bistra. Zkrátka všeho, co je potřeba, aby se maso od farmáře dostalo ke koncovému zákazníkovi.
Základem je sázka na kvalitní maso z malých chovů – hovězí z dobytka pasoucího se volně na pastvinách, vepřové z farmářských vepříků, bio jehněčí z Bílých Karpat nebo kuřata z volného chovu. A také na jeho poctivé zpracování – hovězí tu zraje ve visu pět až sedm týdnů. Ke každému masu připojují „rodokmen“ s informacemi o způsobu chovu, době zrání a všem dalším, co by mohlo zákazníka u masa, které do sebe cpe, zajímat.

Ani jeden ze zakladatelů Mikrofarmy přitom není řezník. To, jak se ukazuje, nemusí být ale v případě gastronomického projektu, postaveného právě na nabídce kvalitního a perfektně připraveného masa, vůbec na překážku. Důležité je mít zápal pro věc a vědět, co chci vytvořit. „Na úplném počátku byla společná láska k dobrému jídlu a pití, zejména k vínu. Ač všichni v Mikrofarmě zainteresovaní jsou profesně ze zcela odlišných oborů - oba majitelé jsou lék…
Další články
Podnikání

Poznámka: Souboj o maso nakonec bez vítěze

Článek
Podnikání

Šli se svým produktem pro peníze na Kickstarter. Nakonec jejich firmu koupil Electrolux… za 5 miliard

Šťastný příběh s ještě šťastnějším koncem.
Článek
Podnikání

Chcete být neviditelným majitelem své vlastní firmy?

Skrýt se je stále těžší, ale jde to
Článek

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či
obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.