Sekce: Rozhovory

Ponožkoboty českého právníka získaly prestižní cenu Red Dot za design

O Skinners je (znovu) slyšet
Datum: 05. 04. 2017 13.00 / Autor: Zdravko Krstanov
Český výrobce inovativních ponožkobot Skinners zabodoval v letošním ročníku nejprestižnější designérské soutěže Red Dot Design Award. V konkurenci více než 5500 dalších produktů porota 39 odborníků ocenila na českém produktu inovativní design, kvalitní zpracování a funkčnost. Za tuto kombinaci si tak „Skinnersky“ odnášejí jednu z hlavních cen.

„Přínos ocenění do projektu je obrovský. Nejen, že potvrdilo silnou inovaci produktu a kvalitu designu, s jakou se nám ji podařilo zachytit, ale dokázalo i schopnost malého projektu obstát v konkurenci zavedených značek velkých firem. Myslím, že jsem navíc první právník, který toto ocenění dostal,“ zmiňuje Petr Procházka, který stojí nejen za designem Skinners, ale i jejich technickým řešením a sériovou výrobou.

Do povědomí veřejnosti se v Česku vyráběné Skinners zapsaly především loni v létě, kdy si je během měsíční kampaně na americkém portále Kickstarter předobjednalo téměř 10 000 lidí z více než 85 zemí světa. A protože se tedy jedná o projekt, který sklidil fantastický úspěch na českém i globálním poli crowdfundingu, ptali jsme se Petra na to, jak jej následovat.

Jsem mladý člověk, který chce vyrábět inovativní produkt. Jak se podle tebe dá pohnout z místa?

Pokud už máte myšlenku, co vyrábět nebo v čem podnikat, tak gratuluji, to nejhorší je za vámi.:-). Rozhodně bych doporučil si co nejdříve otestovat, zda o produkt bude na trhu zájem. Vyhnete se tak případným ztrátám v podobě promarněného času a peněz. Co se týče výroby, tak tady univerzální rada neexistuje. Koneckonců, podniky jsou o lidech, hodně tedy záleží na schopnosti s lidmi jednat. Určitě bych pak doporučil mít připravené strategie případných jednání a nezapomenout se dívat na věc i z pohledu protistrany. Někde máte prostě šanci jen jednou…

Jak vypadala příprava hyperúspěšné kampaně na Kickstarteru?

Prací na tom, jak jít úspěchu v crowdfundingu (českém i světovém) naproti, jsem v součtu strávil asi rok. De facto jsem analyzoval a rozbil na atomy stovky kampaní, abych zjistil, co mají ty úspěšné společného, a ze získaných prvků sestavil takový "vzorec úspěchu". Ve světovém měřítku pak pomohly i získané zkušenosti z lokálního prostředí – tzn. českého Hithitu. 

Co bys poradil těm, kteří se svým produktem chtějí na Kickstarteru uspět?

Je třeba brát na vědomí, že kampaň je komplexní věc sestávající z mnoha částí, které je třeba mít připravené, a že prostředí světového crowdfundingu je docela drsné. Na Kickstarteru proti vaší kampani bude stát 5 000 dalších, které se budou snažit o přízeň potenciálních přispěvovatelů. Celkově se na konferencích a přednáškách snažím vyvrátit zažitý názor, že spuštěním kampaně práce končí a úspěch je dán dílem náhody. Budete se divit, ale tento přístup mezi crowdfundery opravdu převažuje a dokázal zabít nejeden nadějný produkt.

Další články
Lifestyle

5 celebrit, které získaly privilegium koupit si LaFerrari

Článek
Lifestyle

Sedm důvodů proč by každá prestižní firma měla mít svůj reprezentativní šperk

Článek
Podnikání

Rozhovor se zakladatelkou VOJ interier design

O exkluzivním designu a splněných přáních
Článek

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či
obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.