Sekce: Rozhovory

Milan Zemánek: Přejmenovat Slevomat? To chce koule!

Datum: 04. 03. 2017 17.00 / Autor: Zdravko Krstanov
Slevomat, Heuréka, Restu nebo Dámejídlo. Investiční skupina Miton stojí za vznikem nejpoužívanějších a nejznámějších online služeb v Česku.

Proč podle vás lidé nenakupují více přes telefon?

David Špinar: Pokud se bavíme o nakupování přes mobilní web, tak tomu brání obtížnější nákupní proces na malé obrazovce. Díky tomu se zákazník přesouvá do jakési “discovery fáze”. To znamená, že si lidé vyberou produkt a nakonec svou transakci dokončí na desktopu. Existují projekty, které mají nákup na jeden klik, což činí mobilní nakupování pohodlným. Tak funguje třeba Bonami. Existují samozřejmě byznysy, kde nakupují lidé pouze přes mobil, například Uber nebo Wish. Obecně bych však řekl, že klasické e-shopy mají v rámci mobilu horší koncovku.

Nemáte na to náhodou lék v podobě Twista, které umožňuje platbu na jeden klik?

Milan Zemánek: Je to ohromně těžké, protože e-shopy musí službu Twista implementovat do svého nejsložitějšího procesu, tedy do objednávky a platby. A vůle největších hráčů není v tomto ohledu velká. My jsme tam nabídli své portfolio e-commerce projektů, které to jako první integrovaly. Myslím, že Slevomat patří dodnes mezi největší partnery Twista.

Twisto má ale spoustu byznysových rovin a tou nejzajímavější je zřejmě Nikita (algoritmus, který na základě digitální stopy velmi přesně odhadne, zda zákazník svůj závazek – odloženou platbu na e-shopu – zaplatí, pozn. red.). Firma má také silnou podporu z Partners a Enernu, proto se o její budoucnosti nebojím.

Jeden z vašich partnerů řekl, že Slevomat má potenciál trojnásobně vyrůst. Scénář například zahraničních slevových serverů tomu nenasvědčuje.

Milan Zemánek: Slevomat není tak úplně slevový server. Na Slevomatu se prodávají služby a z větší části se tam nakupují dárky. Co se týče klasických slevových serverů, tak ty krachují, protože neumí počítat. V tomto byznysu máte totiž peníze ihned na účtu a posíláte je, až když se služba čerpá. Dokud to roste, tak můžete utrácet víc a víc toho v podstatě cizího kapitálu do marketingu. Jakmile přestanete růst, peníze vám dojdou.

David Špinar: Jen doplním, že sleva zdaleka není tou klíčovou propozicí Slevomatu. Jakmile máte technologickou platformu, zákazníky, kteří u vás rádi nakupují, dobré obchodníky a zdravé vztahy s provozovateli, tak můžete prodávat ledacos. 

Milan Zemánek: Ten punc slevového serveru je někdy na škodu…

Nenabízí se tedy varianta rebrandingu, potažmo přejmenování?

Milan Zemánek: To chce koule (smích).

David Špinar: Taková otázka je na stole. Osobně si ale myslím, že rozšiřovat propozice Slevomatu s aktuálním názvem lze. Často lidem říkám, že pracuji v Mitonu a oni nevědí, co to je. Pak zmíním, že vlastníme Slevomat, a už se chytají.

Milan Zemánek: Electrolux je původně vysavač a dnes vyrábí i lednice. Tím chci demonstrovat, že spousta lidí už nebere Slevomat jako slevový server. Děláme průzkumy a Slevomat patří mezi TOP 5 brandů českého internetu. Byla by škoda se této pozice vzdát.

Další články

Nezastavitelný Milan Vukmirovic pracuje i 20 hodin denně

Článek

YIT chce investovat miliardy

Článek

Šéfka ERÚ chce do Ostravy

Článek

Chcete každé ráno pořádnou dávku inspirace?

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se již k 7 tisícům investorů, podnikatelů či
obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.