Chcete úspěšně podnikat? Musíte myslet jako šampioni, říká zakladatel Uberu Travis Kalanick

Sekce: Rady a tipy Datum: 06.01.2017 Autor: Zdravko Krstanov
Král disrupce a modla startupového světa Travis Kalanick má k začátkům podnikání rozhodně co říct.

Pro mnohé rada již zbytečná, pro jiné neřešitelný problém. Kalanick tvrdí, že ve světě startupů je pro zakladatele zásadní, aby alespoň trochu rozuměl programování. On sám byl prý geekem vždy a začal s programováním velice brzy. Faktem zůstává, že většina zakladatelů technologických startupů kód ovládá, byť třeba minimálně. A protože se pořádá spousta akcí (viz hackathon pro začátečníky), kde lze do tajů kódu proplout, není zde prostor pro výmluvy.

A kde vzít podnikatelskou inspiraci? Především sami ze sebe. “Potřebovali jsme se v Paříži svézt, ale nemohli jsme najít taxi”, popisuje Kalanick začátky Uberu. Zcela nepochybně existuje něco, co vás rozčiluje. Nejlepší způsob, jak začít podnikat, je přemýšlet, jak onu věc či službu vylepšit. Díky tomuto prvotnímu zákaznickému mindsetu zvyšujete naději, že stejný problém trápí další lidi, tudíž má váš “zlepšovák” potenciální zákazníky.

Na poli marketingu radí Kalanick jedinou věc – mějte a prodávejte dobrý příběh. Nepochybně slyšíte o storytellingu ze všech stran, má to však své opodstatnění. Přběhy skutečně prodávají. Dokazuje to věda i praxe. Jednoduché, pravdivé vyprávění s důrazem na emoce.

Příkladem z praxe může být níže zmíněná reklama Googlu, vysílaná mimo jiné na sportovním svátku Super Bowl (2010). Experti na neuromarketing mapovali oční pohyby sledujících a studovali činnost jejich mozků. A právě díky příběhu se ukázalo, že je tato reklama jednou z nejlépe zapamatovatelných. Celkově jich bylo promítáno 63.



A nakonec sebevědomí. Bez něj máte ve světě byznysu minimální šance. Kalanick o tom ví své a tvrdí, že abyste uspěli, musíte myslet jako šampioni. Jak si sebevědomí budovat? O tom jsme na příkladu CR7 psali ZDE.

 
Lepší než káva?
MontyRich newsletter
PODOBNÉ ČLÁNKY

Podnikat začal již ve 14 letech. Je to o chuti vyřešit problém, říká zakladatel Spotify Daniel Ek

Sekce: Osobnosti Datum: 10.02.2017 20:30
Zakladatel a CEO Spotify není vizionář. Přesto vytvořil hvězdnou službu.

Jak úspěšně podnikat na internetu? Přečtěte si rady nejen od Jakuba Havrlanta

Sekce: Aktuality v podnikání Datum: 01.12.2016 13:00
V Pražském Grandior Hotelu se již tradičně konala akce mapující podnikání na internetu. Jak mezi řečníky, tak mezi posluchači jste mohli nalézt esa českého internetového byznysu. Byli jsme při tom a…

"Jen jeden z dvaceti mladých lidí začne reálně podnikat", říká Martin Kešner

Sekce: Osobnosti Datum: 25.08.2015 01:03
Rozhovor s investičním manažerem J&T Ventures a zakladatelem Nápadu roku, o nejčastějších prvotních podnikatelských přešlapech, či o výchově studentů v zaměstnance. I o tom, v čem začít podnikat a co…
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Andrea Lauren a její fantastický příběh, jak se z Česka dostat do epicentra bankovnictví v Londýně

Sekce: Byznys Datum: 24.02.2017 20:00
Po vzoru své maminky se vydala do světa bankovnictví. Velkou část kariéry strávila v bankovním epicentru Londýna, pracovala pro giganty jako JPMorgan nebo HSBC. Po dlouhých letech v zahraničí se…

Do postele bez notebooku aneb 5 tipů, jak efektivně zvýšit kvalitu svého spánku

Sekce: Byznys Datum: 23.02.2017 21:00
Většina zdatných podnikatelů potvrdí, že bez odpočinku se dlouhodobě fungovat nedá. Jak si tedy dopřát kvalitní a zdravý spánek?

Pravidla vyjednávání – nikdy nedělejte kompromisy

Sekce: Rady a tipy Datum: 23.02.2017 20:00
Jak často se dostáváte do situací, kde se střetávají vaše zájmy s okolními? A jak často volíte útok či únik? Následující článek by vám měl pomoci přenést vyjednavačské techniky jak do běžného života,…