Prodával květiny, pak založil Under Armour. Jak dělá byznys Kevin Plank?

Sekce: Rady a tipy Datum: 08.02.2017 Autor: Zdravko Krstanov
Vstupoval do byznysu velkých hráčů a v očích mnohých byl předem odsouzen k neúspěchu. Přesto dokázal vybudovat kultovní značku, kterou si oblíbili sportovci po celém světě.

Plank se živil malým květinovým byznysem. Díky němu si přišel na pár tisíc ušetřených dolarů. Měl však velké sny – vytvořit sportovní oblečení. Funkční sportovní oblečení, které by reálně pomáhalo zlepšovat výsledky všem sportovcům. Zamířil proto do banky, kde jeho příběhu uvěřili. Získal čtvrt milionu dolarů a začal budovat Under Armour.

Během studia na vysoké škole hrál na solidní úrovni americký fotbal, což mu pomohlo udělat si obrázek o tom, jak by mělo oblečení sportovců vypadat. Rozčilovala ho podoba tehdejších bavlněných trik, a tak začal pracovat na novém funkčním modelu. Ten zprvu prodával doslova z kufru svého automobilu. Nedlouho poté přišel s “ColdGear” látkou, která sportovcům zaručuje teplo a sucho i v nepříznivých podmínkách.

V roce 1999 dostal Plank příležitost ukázat Under Armour celému světu. Dohodl se s režisérem Oliverem Stonem na spolupráci a dodal oblečení pro Stonův nový film z prostředí amerického fotbalu (Any Given Sunday). Následovala první tištěná reklama v magazínu ESPN a povědomí o značce bylo na světě. Během dvou let měl Under Armour smlouvu s MLB i NHL.

Dnes má firma hodnotu přes 12 miliard dolarů. Snaží se kumulovat data uživatelů (díky několika skvělým aplikacím) s cílem promítnout je do výsledné podoby produktů. Plank věří, že díky osobním datům od více než 150 milionů jednotlivců získá náskok před konkurencí.

"Je jisté, že značka není produkt. Je to myšlenka, teorie, význam... i to, jak se chováte. Je to inspirace a touha."

Kevin Plank je důkazem, že největší šanci podnikatelsky prorazit máte v oboru, který vám je blízký. Jako sportovec věděl, co sportovci potřebují. Svůj první plat si vyplatil až po dlouhých třech letech od založení společnosti. Je také důkazem, že pokud použijete product placement chytře (nikoli jako v českých filmech, kde protagonisté nahlas vykřikují značku mraženého hrášku), můžete opravdu nastartovat svůj byznys.

Lepší než káva?
MontyRich newsletter
PODOBNÉ ČLÁNKY

Ztratil milion dolarů během 24 hodin. Vzpamatoval se a založil miliardový a zdravý byznys

Sekce: Osobnosti Datum: 01.02.2017 11:00
Daniel Lubetzky je důkazem, že odhodlání je klíčovým předpokladem podnikání.

Moët Hennessy Louis Vuitton. Jak dělá byznys král luxusu Bernard Arnault?

Sekce: Rady a tipy Datum: 17.02.2017 21:00
Jeden z nejbohatších lidí planety a hlava skupiny LVMH – Bernard Arnault – je inovátorem. A věří v decentralizované vedení.

Zakladatel Nike prodával boty z kufru auta. Jak vytvořil miliardové impérium?

Sekce: Osobnosti Datum: 22.09.2016 14:00
Je jedním z mála miliardářů, jejichž produkt zná s absolutní jistotou drtivá většina světa. Ať už jste v Gambii, Indočíně, nebo na úpatí Karpat, legendární fajfku v logu poznají zkrátka všude. Jaký…
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejbohatší Mexičan Carlos Slim: Investovat jsem začal ve dvanácti letech

Sekce: Rady a tipy Datum: 20.02.2017 19:00
Jaké jsou rady jednoho z nejbohatších lidí planety? A proč tak rád investuje v dobách krize?

Premium Fashion Brands bude na Slovensku reprezentovat Soňa Skoncová

Sekce: Byznys Datum: 20.02.2017 14:00
Premium Fashion Brands, jeden z největších řetězců s dostupnou luxusní módou v České republice a na Slovensku, nově zastupuje Soňa Skoncová na pozici Country managera pro Slovensko.

Jak se zbavit neefektivních pracovních meetingů v pěti krocích

Sekce: Rady a tipy Datum: 19.02.2017 19:30
Znáte ten pocit, když po dvouhodinovém meetingu s kolegy nepřijdete na nic nového? Pomoci může několik relativně snadných změn.