Jak správně vybudovat e-shop a web?

Sekce: Rady a tipy Datum: 12.12.2016 Autor: Zdravko Krstanov
Společnost NetWings má svém kontě stovky vytvořených e-shopů a webů, CEO Petr Beneš proto v manuálu MontyRich prozrazuje, jak být v této oblasti v příštím roce maximálně úspěšný.

Na trhu jste bezmála deset let, vytváříte pro firmy weby a e-shopy. Jaké budou trendy pro příští rok? 

Trendem pro další roky jsou tzv. inteligentní e-shopy a konfigurační e-shopy. Inteligentní e-shopy jsou online obchody, které dokážou dle návštěvníka a informací, které o něm e-shop ví, nabídnout mu třeba jeho přesnou velikost či oblíbenou značku nebo produkt, který na Google hledal apod.
Konfigurační e-shopy jsou velkým trendem a jde o to, aby výrobci nevyráběli zboží na sklad, ale aby se vyrábělo unikátní zboží na přání zákazníka. Například když si budete kupovat mobil, tak si můžete zvolit velikost paměti, fotoaparát, materiál a třeba i monogram na zadní straně a barvu. To znamená, že trendem je customizovat zboží na míru klientovi tak, aby co nejvíce zosobňovalo jeho potřeby a přání. U webů je dnes aktuální flat design, tj. dlouhé jednostránkové responzivní weby. Velkým hitem do budoucna budou také weby, které v pozadí používají videoprvky či jejich pozadí opravdu tvoří samotné video, byť jen černobílé. 

Která oblast je při tvorbě webu nejstěžejnější? A kde firmy často chybují?

Klíčové je především určit publikum a způsob, jak tyto klienty oslovit, aby to bylo pro ně jednoduché a stravitelné. Weby dnes musí být postavené tak, že dokážou do 30 vteřin vykomunikovat, co daný produkt, služba či firma dělá a proč si ji zvolit, případně ukázat reference. Lidé dnes nechtějí číst, zajímají je především argumenty, případně i doporučení.
Firmy chybují v tom, že chtějí buď věci velmi rychle a častokrát za námi přichází pozdě, kdy už se nedají dělat zázraky na počkání. Anebo špatně promyslí koncept webu, ať z důvodů času, nebo financí. My jsme společnost, která dělá veškerá díla na míru a do vlastnictví, tak jako některé značky vyrábí ručně nejen motory do aut, ale i části karoserie. I tak funguje NetWings. Proto i náš výrobní čas je mnohem delší, než když si koupíte web formou krabice nebo pronájmu typologizované šablony.
My paradoxně začínáme tam, kde krabice končí. Není divu, že běžně naše dílo vyrobené za např. 200 000 korun se následně prodá za násobky své výrobní hodnoty. Samozřejmě čím více je dílo sofistikovanější, tím vyšší hodnotu má. 

Online nákupy jsou u Čechů velmi oblíbené, jejich popularita každoročně roste. Lze jednoduše říct, jak má vypadat správný e-shop?

E-commerce je velký trh, čehož jsou si vědomi i stěžejní hráči. Každý rok tento trh stoupá o 15 až 17 %, což jsou velmi lákavá čísla.
Jen přes naše e-shopy za loňský rok proteklo obratem více než 870 milionů korun. Ještě loňský rok si hodně lidí nedokázalo představit, že budeme kupovat potraviny online, dnes se nad tím málokdo pozastaví. Ohledně správného e-shopu – jistě jsou některé vlastnosti, které návštěvník čeká, ať to je jednoduchá orientace, kvalitní vyhledávání, široké portfolio, různé druhy plateb i dopravy. Trendem je co nejvíce ulehčit klientovi vyhledávání a orientaci na e-shopu, stejně tak mu usnadnit nákup a snažit se mu doporučit zboží, které nejspíše hledá, a zároveň mu jej doručit tak, aby jej měl co nejdříve. Není však jedna univerzální kombinace na každý e-shop, protože každý e-shop je jinak zaměřený a tomu je třeba se přizpůsobit.
Jsme specialisté na e-shopy a konfigurátory nákupů, proto se na tento trh zaměřujeme a stále v něm vidíme velký potenciál. Máme rádi sofistikovaná řešení, která svému majiteli přináší funkce a užitek, které jinde nenašel. 

A čím jsou vaše díla unikátní?

Každému člověku, stejně tak i každému obchodu vyhovuje něco jiného. Uvedu srovnání s mobilním telefonem. Existuje nějaký univerzální mobil, který by vyhovoval všem? Myslím si, že ne. Proto ani krabicové řešení nemůže vyhovovat každému. To je také důvod, proč máme dnes na trhu spoustu mobilů, a není výjimkou, že je hodně lidí, kteří si koupí drahý mobil a utratí spoustu peněz za jeho „doladění" a doplňky k němu. Stejným přístupem získáváme a obsluhujeme klienty. Těm, kterým krabicové standardizované řešení nestačí, tak zkonzultujeme a postavíme řešení, které jim vyhovuje. Častokrát naše řešení nahrazuje také zaměstnance, tudíž návratnost této investice je krátká, byť se to na první pohled nemusí zdát.

NetWings
Společnost je členem skupiny NWG. Obrat skupiny za rok 2014 byl 33,7 milionu Kč. NetWings se zaměřuje na tvorbu e-shopů, webů, online systémů na míru a do vlastnictví svých klientů. Na trhu působí již devět let. Sídlo společnosti je v Brně. CEO Petr Beneš, který se poslední tři roky věnoval hlavně projektu PhoneX (aplikace pro šifrovanou komunikaci), se dnes plně soustředí na holding NWG, a to především společnost NetWings. NetWings jako takový se zaměřuje především na IT development na míru, skupina stále hledá symbiotické projekty na poli e-commerce, IT technologií a security.

Lepší než káva?
MontyRich newsletter
PODOBNÉ ČLÁNKY

6 rad, jak si doma vybudovat superkancelář

Sekce: Podnikání Datum: 30.09.2014 09:10
Práce z domova, tzv. „home office“, je stále více populární i u nás a není se čemu divit. Zaměstnanci ušetří hodně času tím, že nemusejí dojíždět do místa pracoviště a zaměstnavatelé zase peníze na…

4 tipy jak si vybudovat silnou osobní značku

Sekce: Podnikání Datum: 26.11.2014 09:00
Platí známé pravidlo, že cenu si každý určuje sám. Kolik věříte, že stojíte, tolik stojíte. Zkuste si nejdříve položit základní otázky. Čím jste výjimeční? Co můžete druhým přinést? Co na sobě sami…

Jak vybudovat úspěšnou značku? Ukažte svůj příběh a hodnoty

Sekce: Podnikání Datum: 20.03.2015 08:00
Jedno známé rčení říká: „Značky jsou budovány kolem příběhů“. Není to vlastně tak úplně rčení, je to spíš fakt, pro jehož podložení dnes nalezneme celou řadu známých značek, které jejich příběh…
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Znáte nejlepší cirkus v Česku? Díky němu máme Slevomat, Heuréku i Dámejídlo

Sekce: Podnikání Datum: 24.01.2017 20:00
V únorovém tištěném magazínu MontyRich na vás čeká exkluzivní rozhovor s Davidem Špinarem a Milanem Zemánkem. Jejich investiční skupina Miton stojí za vznikem nejpoužívanějších a nejznámějších online…

Štěpán Pírko: Dluhopisový vlak dojel do konečné stanice

Sekce: Rozhovory v investování Datum: 24.01.2017 12:00
Dluhopisy na tenkém ledu, komodity na vzestupu a tradičně silné akcie, kterými neotřásla ani prezidentská volba v USA. Se Štěpánem Pírkem, předsedou správní rady fondu Bohemian Empire, jsme tak…

Čeká nás konec globální ekonomiky? Čeho se obávají elity z Davosu?

Sekce: Byznys Datum: 23.01.2017 18:00
Setkání Světového ekonomického fóra ve švýcarském Davosu na sebe vždy upoutají ohromnou pozornost médií, ekonomů, světové veřejnost, rozličná protestní hnutí vystupující proti globalizaci nevyjímaje.