Jak vytvořit skvělou prezentaci? Dělejte to jako Steve Jobs

Sekce: Rady a tipy Datum: 30.12.2016 Autor: Zdravko Krstanov
Ať už prezentujte v plné univerzitní aule, nebo před investory, v obou dvou případech je nutné posluchače zaujmout. Představit myšlenky nebo produkt tak, aby vše bylo srozumitelné a zároveň zábavné, není vůbec snadné. Inspirujte se proto člověkem, který prezentování ovládal naprosto dokonale.

Vzpomeňme na jakýkoli keynote, kterého se Steve Jobs zúčastnil. Tmavá hala, minimalistická prezentace a na pódiu vizionář, jehož každé slovo posluchači doslova hltali. Nebylo potřeba statistik, grafů a desítek technologických funkcí. Níže naleznete několik tipů, které mohou vaše prezentace těm Jobsovým alespoň trochu přiblížit.

Soustřeďte se na vaši zprávu

Ačkoli se prezentuje s jasným cílem, spousta lidí má tendenci od tématu odbočovat. Něco pro pobavení a něco pro porovnání? V žádném případě. Lidská mysl nechce (a ani nedokáže) zpracovat příliš různorodých informací najednou. Výsledkem jsou poté spící a otrávené tváře, které jsou pro každého speakera strašákem. Pamatujte, že každá informace, jež přímo nesměřuje k vašemu produktu, je nadbytečná a vaší prezentaci pouze škodí.

Spojte se s publikem

 V čem Jobs vynikal, byla schopnost okamžitě vytvořit emocionální vztah s poslouchajícími. Díky tomu probudíte v lidech empatii, čímž snáz přijmou vaše sdělení a i v nečekaných chvílích vás odmění potleskem. “Dnes jsme se tu sešli, protože chceme být u zrodu něčeho fantastického.” Větou v obdobné duchu se můžete směle uvést. Řekněte lidem, že odejdou chytřejší, než přišli.

Jste v hlavní roli

Každý z nás se zřejmě dnes a denně setká se situací, kdy prezentující pouze komentuje (v horším případě čte) to, co je na plátně. Kouzlo je v tom, dělat přesný opak. Je nutné si uvědomit, že lidé přišli kvůli vám a nikoli kvůli powerpointu. Nehovořte monotónně a nebojte se dramatických pauz. Snažte se zaujmout ryze svým vystupováním a obsahem svého promlouvání. Za vámi se poté může bez problémů ukázat pouze obrázek ilustrující hlavní myšlenku. 

Přijďte perfektně připraveni

Je nutné, abyste znali obsah své prezentace natolik dobře, že byste jej mohli převyprávět bez jediného slidu. Poté si můžete říci, že jste skutečně připravu nepodcenili. Neopomeňte na sebemenší detail, jak po technické, tak příběhové stránce. Obecenstvo musí ihned pochopit, že svým oborem žijete.

Lepší než káva?
MontyRich newsletter
PODOBNÉ ČLÁNKY

Veďte firmu jako Steve Jobs!

Sekce: Podnikání Datum: 16.05.2015 12:00
Steve Jobs byl jedním z největších velikánů technologického byznysu. Pokud byste měli možnost se s ním potkat, kterých pět rad by Vám dal do podnikání?

Recenze: Jak myslí Steve Jobs

Sekce: Vzdělávání Datum: 16.08.2015 21:00
Blázen, despota, elitář, ale také génius, vizionář či fenomén. Steve Jobs za svou obdivuhodnou kariéru získal mnoho přízvisek a jen těžko se někdy vytvoří jednotný názor. Nesporným faktem však…

Steve Jobs: Vytvořil jsem největší jablko na světě

Sekce: Osobnosti Datum: 16.03.2015 08:00
Představíme si jednoho z nejznámějších mužů západu, jenž se postaral o vznik největšího jablka na světě. Steve Jobs vytvořil jednu z nejznámějších značek a také komunit, které nemají obdoby. Ačkoliv…
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Čeká nás konec globální ekonomiky? Čeho se obávají elity z Davosu?

Sekce: Byznys Datum: 23.01.2017 18:00
Setkání Světového ekonomického fóra ve švýcarském Davosu na sebe vždy upoutají ohromnou pozornost médií, ekonomů, světové veřejnost, rozličná protestní hnutí vystupující proti globalizaci nevyjímaje.

4 jednoduché triky, jak se z toho nezbláznit (zůstat v práci pozitivní)

Sekce: Rady a tipy Datum: 22.01.2017 19:30
I když vás vaše práce baví, krizovým situacím se pravděpodobně nevyhnete. Díky těmto tipům budete takové chvíle zvládat lépe.

Ztratil milion dolarů během 24 hodin. Vzpamatoval se a založil miliardový a zdravý byznys

Sekce: Osobnosti Datum: 21.01.2017 20:00
Daniel Lubetzky je důkazem, že odhodlání je klíčovým předpokladem podnikání.