Sekce: Podnikání

Česká pošta mění byznys model

Datum: 05. 01. 1971 00.00 / Autor: Milan Charvát
Česká pošta plánuje místo svých kmenových poboček najímat franšízy a přidat do svého podnikání i odečty elektroměrů a plynoměrů.
 
Česká pošta udělala výrazné rozhodnutí, které naprosto mění její koncepci pobočkového podnikání. Nově bude společnost své služby nabízet také pomocí franšízy Pošta Partner, kam bude převedeno více než 200 současných fungujících poboček.

Je pravda, že franšízy Česká pošta provozuje i v současnosti, kdy jsou v poštovní služby nabízeny přes obecní úřady či síť supermarketů. Hlavní změna ale panuje v tom, že pošta může letos začít podle nové vyhlášky ČTÚ rušit až 1 000 svých kmenových poboček, jelikož se změnila maximální povolená docházková vzdálenost k poště na 10 km.

Jak říká mluvčí České pošty Ivo Mravinac: „Pošta tento krok vnímá jako úsporu“ a „v některých místech poskytují poštovní služby i vietnamské večerky“. Jde tedy o krok směrem k rozšiřování spíše menších poštovních míst, kde by mohli lidé využívat základní poštovní služby bez omezení.

Další nepatrně odlišnou změnou jsou nové funkce poštovních doručovatelů. Ti by mohli mimo svých klasických činnosti navíc i odečítat elektroměry a plynoměry u koncových zákazníků v distribuční síti. 
Další články
Podnikání

Česká pošta: plyšáci mizí. A co bude dál?

Článek
Podnikání

Česká pošta nezahyne – konkurence ji podpoří

Článek
Podnikání

Česká pošta si vyzkouší prodej léků

Článek

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či
obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.