Sekce: Podnikání

České dráhy a Ministerstvo dopravy

Datum: 04. 01. 1971 00.00 / Autor: Milan Charvát
K přetřesu na ministerstvu dopravy přišel i čtyřstránkový dokument Český drah z roku 2010, který, dalo by se říci, přehledně popisuje hospodaření a nutnost dotací. 

V dokumentu České Dráhy uvádějí  ztrátu na některých úsecích až 225 korun na kilometr. Bližší analýza dokumentu odhalila odlišné vypočítávání ztrát na jednotlivých tratích, které mohou mít výrazný vliv na konkurenceschopnost. České dráhy si tedy mohou dovolit na některých tratích snížit ceny na minimum. 

Ovšem paradoxů zde nalezneme více...
 
V roce 2011, při vstupu konkurence RegioJet na trh, šéf ČD tvrdil, že rychlíky Praha – Ostrava, Ostrava – Praha jsou výdělečné a svým ziskem mohou dotovat ostatní linky. Ospravedlňoval tím snížení cen jízdného v místech, kde začala pracovat konkurence. Paradoxně linka Praha – Ostrava, Ostrava – Praha v roce 2010, na výše zmíněném dokumentu, vykazovala mírnou ztrátu.
 
Odborníci tvrdí, že právě na této trati se mohou uživit i soukromé firmy, bez dotací. V úvahu, prý, přichází i spojení Praha – Brno, Brno – Praha na které, kupodivu České Dráhy dostávají jednu z nejvyšších dotací. A právě o tuto trasu nyní usiluje RegioJet.
Další články
Podnikání

České dráhy se staronovým vedením

Článek
Podnikání

České dráhy splatily pendolina

Článek
Podnikání

České dráhy nezískají ČD-Telematiku

Článek

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či
obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.