Sekce: Podnikání

4 nejčastější chyby, které jsou v začínajících firmách ignorovány

Datum: 28. 05. 2015 20.00 / Autor: Tomáš Bönisch
Se začínajícími podnikateli je to podobné jako s dětmi. Najednou chtějí se vším poradit. My vám poradíme, jak neudělat chybu již v začátku.

Podnikání je najednou světový boom. Ještě nikdy v historii se nestalo, že by mělo tolik mladých lidí tak horlivý zájem o podnikání. Obrovské nadšení je krásným hnacím motorem, ale často sebou nese i mnoho chyb, které jsou způsobeny nedostatečnou informovaností, zbrklostí, a také malými zkušenostmi. Na tom samozřejmě není moc špatného. Každý se nejlépe poučí, když chybuje, ale i během rychlého startupu je potřeba neignorovat ty nejzásadnější chyby a my si povíme, jaké to jsou.

1. Je třeba zaměřit se jen na ty nejdůležitější trhy

Během posledních let vzrostl počet mladých miliardářů a milionářů, což vnuklo jiným mladým podnikatelům myšlenku, aby se snažili dosáhnout velkého bohatství co nejrychleji, protože je to snadné. Zde přichází první velká chyba. Na velkém trhu je sice mnoho lidí, ale zároveň i velká konkurence a je velmi těžké se tam prosadit. Začínejte vždy s malými trhy. Není to žádná ostuda, ale naopak si otestujete, jak jste úspěšní, doladíte chyby a až v momentě, kdy si budete jistí úspěchem, můžete vyrazit na větší trh.

2. Je potřeba postupovat sedmimílovými kroky

Pokud jste si zvykli na progresivní postup dopředu, jakmile se vaše příjmy radikálně zvyšují, tak raději včas vychladněte. Progresivní postup je dobrý pouze k dosažení prvního milníku. Následně byste se měli snažit o vytvoření stabilního zázemí. Mnoho startupů je založených na postupu, ale nestihnou získat dostatečné ocenění na trhu, a když narazí, tak o ně náhle není zájem. Nebojte se progrese, ale neberte si ji jako hlavní bod vašeho plánu.

3. Investory zajímá jen technologie

Pokud jste kreativní, tak dokážete snadno přijít na originální produkty nebo služby, které budou z hlediska trhu bezkonkurenční a lákavé. I když máte vše vymyšleno do posledního detailu, můžete být nepříjemně zklamáni přístupem investorů. Ti velmi dobře vědí, že je na trhu mnoho kreativních lidí a spíše než zajímavý produkt, je zajímá i dobrá strategie. Pokud máte produkt, musíte k němu zvolit i vhodnou strategii, pomocí které s ním chcete uspět na trhu. Mnohdy se i méně dobří kreativci dostanou ke slávě s horšími produkty, neboť mají lepší strategii než vy. Když něco vyvíjíte, tak se postarejte, abyste ruku v ruce s projektem přemýšleli i o uplatnění a zavedení na trh.

4. Když jste mladí a šikovní, okamžitě začněte podnikat

To je jedna z velkých chyb. Někdo je kreativní a okamžitě se pustí do podnikání. První měsíce jsou však doslova plné chyb a často se můžete dostat do stavu, kdy svých rozhodnutí litujete. Pokud jste šikovní, ale nemáte mnoho zkušeností, nebojte se nechat zaměstnat ve firmě, která pracuje ve stejném, nebo podobném zaměření, jako máte vy. Všechny vaše chyby a nedostatky vychytáte během působení v takové firmě, a když si už budete jistí, že je ten pravý čas se odtrhnout, můžete tak bez problémů učinit a stát se svým vlastním pánem.

Další články
Podnikání

Co může pokazit vaše slibné podnikatelské plány?

Velké plány mohou doplatit na jednoduché přešlapy
Článek
Investování

Nejčastější investiční chyby mileniálů? Neznalost, neochota a marnivost

Mezi mladými panuje nezájem o finance
Článek
Podnikání

Největší finanční chyby, jakých se můžete dopustit, když vám je třicet

Těmto doporučením finančních poradců se vyplatí věnovat pozornost!
Článek

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či
obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.