Sekce: Podnikání

Jak se dva kluci našli v ženském oboru

Datum: 30. 07. 2014 14.15 / Autor: František Prokop
Je mnoho čerstvých absolventů, které jejich alma mater vypustila do drsné životní reality a nyní hledají své místo. Řada z nich již poznala, že najít místo není jednoduché, a tak přemýšlejí o vlastním podnikání.

 
Podobně před časem ještě za dob svých studií přemýšleli dva kamarádi a našli skulinku, kterou se rozhodli zaplnit. Martin Jůza a Jan Roháč loni na jaře založili vlastní firmu v ne právě obvyklém oboru studentského podnikání. Žádné programy pro sociální sítě či snaha následovat dnešní velikány internetu, ale pro někoho možná přízemní podnikání – praní a žehlení prádla. Prostě se jim zdálo, že v jejich okolí tato služba chybí a tak to zkusili. Přitom jeden z nich studoval filmovou režii, druhý pak geografii.
 
A udělali ještě jednu dost netypickou věc. Zkusili dát práci sociálně znevýhodněným ženám. Takovým, které z různých důvodů těžko shánějí práci. Některým z nich chybí vzdělání, jiným znalost jazyka či praxe. Některé musejí pečovat o postižené dítě, další mají samy zdravotní problémy. Nakonec z více než stovky zájemkyň zbylo osm vybraných. Samozřejmostí byla schopnost umět dobře žehlit a například kuřačky neměly šanci uspět. Ty, které nakonec uspěly, dokázaly nabízenou šanci ocenit a firma s řadou z nich spolupracuje již dlouhou dobu.
 
Ale pojďme zpět k samotné dvojici podnikatelů. Jistě, začátky, a to nejenom v řádu týdnů, vůbec nebyly jednoduché. Svoz a rozvoz prádla stojí i jenom po Praze docela dost peněz a na druhé straně šlo o typ služby ve světě sice časté, ale v tuzemsku dost neznámé. Takže zákazníci přibývali dost pomalu. Skutečně výrazný průlom se jim vlastně podařil až nedávno, kdy se jim o kvalitě jimi nabízených služeb podařilo přesvědčit ČSOB, která se následně stala jejich klientem. Mít za klienta významnou banku, kde je stav oblečení velmi důležitou věcí, je velký úspěch.
 
Samozřejmě oba pánové neusínají na vavřínech a snaží se svůj nápad, svou firmu Ironing Ladies, dále rozšiřovat a třeba vyrazit i do regionů. Zda se jim to podaří, to je zatím ve hvězdách. Ukazují však, že občas stačí pozorně koukat kolem sebe a dá se najít vhodná skulinka, v niž se lze uplatnit.
Další články
Podnikání

Velcí podnikatelé našli zálibu v médiích

Článek
Podnikání

Jakub Maur: V našem oboru vidím stále velký potenciál

Článek
Podnikání

Červen v Bratislavě: Venture kapitálová konference láká na špičky oboru

Slovensko nespí
Článek

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či
obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.