Sekce: Podnikání

Nakrm lidi a vydělávej aneb jak si otevřít bistro?

Gastro stále táhne
Datum: 03. 07. 2017 11.00 / Autor: Roman Peterka
Fastfood už nemá nutně podobu hamburgeru „od mekáče“. Do světa rychlého občerstvení si prorážejí cestu nové trendy, jako jsou pokusy posunout nabídku směrem k „vyšší gastronomii“ nebo k poctivému vaření „z gruntu“ (od farmáře) či snažící se skloubit model fastfoodu a zdravého (a ekologicky udržitelného) stravování. Nejsou to možná až tak „rychlý prachy“ jako párek v rohlíku, rozhodně je tu ale velký potenciál pro další projekty.
Z hlediska obratů a obecného povědomí samozřejmě světu rychlého občerstvení stále vládne „klasika“ v podobě nadnárodních řetězců, které oproti té „tak trochu jiné“ konkurenci válcují český trh už dvě desetiletí. Podle internetového průzkumu, který pro web Retailek provedla agentura Nielsen Admosphere mezi respondenty z tzv. Českého národního panelu, patří k nejznámějším řetězcům rychlého občerstvení sítě McDonald’s a KFC, které zná 97 % respondentů a spontánně si je bez nápovědy vybaví okamžitě, když se řekne fastfood. Následuje Burger King, pak dlouho nic, pak „fast food bageterie“ – Subway a Bageterie Boulevard. Jen malé procento respondentů si vzpomnělo na síť freshbarů a salaterií UGO, která se tradiční představě fastfoodů vymyká.

Domácí sítě na postupu

To ale nevypovídá nic o životaschopnosti konceptů, které se zaměřily na jiné pojetí rychlého občerstvení. „Kvalitn…
Další články
Lifestyle

Čím láká korporát mladé lidi? Tím, co vám startup nenabídne

Sociální jistoty a dovolená v Jugoslávii
Článek
Podnikání

Jak se svým byznysem uspět v Africe?

Lákadla i rizika černého kontinentu
Článek
Podnikání

Na YouTube se objevila nová skupina diváků, která dělá z lidí milionáře jako na běžícím páse

Kdo je podle vás nejčastějším divákem YouTube? Mladý 15letý teenager? Omyl, tříleté dítě.
Článek

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či
obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.