Sekce: Podnikání

Minipivovar jako příležitost k byznysu aneb Jak se stát pivovarníkem (1.)

Datum: 11. 05. 2017 10.00 / Autor: Roman Peterka
Stát se pivovarníkem není jen tak. Uvařit si várku piva pro zábavu jde s trochou štěstí i doma v kuchyni. Udělat z takového domácího vaření funkční byznys už ale taková legrace není.
Pití piva stále patří k oblíbeným národním sportům. Domácí spotřeba se nyní drží na 143 litrech piva (přepočteno na obyvatele za rok). V celkovém objemu se ale piva vypilo v Česku v porovnání s loňským rokem víc – 16,4 milionu hektolitrů, což v porovnání s předchozím rokem představuje nárůst o 200 000 hektolitrů. Tento nárůst se ale při přepočítávání piva „na hlavu a rok“ rozplynul v důsledku mírného přírůstku počtu obyvatel. Zvýšila se i produkce piva – výstav českých pivovarů byl loni rekordní, 20,5 milionu hektolitrů. Pro toto číslo je samozřejmě určující produkce pár velkých hráčů – Plzeňského Prazdroje, Pivovarů Staropramen, Heinekenu a Budvaru. Na ně připadá 80 procent domácí produkce. V podobě větších skupin jim konkurují Pivovary Lobkowicz a Pivovary Moravskoslezské a vedle nich se snaží přežít další tři desítky menších pivovarů. Těm ale zároveň stále více …
Další články
Podnikání

Minipivovar jako příležitost k byznysu aneb Jak se stát pivovarníkem (2.)

Chmelové podnikání
Článek
Podnikání

Peníze v chmelovém moku aneb Jak se stát pivovarníkem (1.)

Minipivovar jako podnikatelská příležitost
Článek
Podnikání

Peníze v chmelovém moku aneb Jak se stát pivovarníkem (2.)

Minipivovar v kuchyni?
Článek

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či
obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.