Sekce: Podnikání

Chcete být vidět? Dělejte autentická videa a nechte lidi soutěžit

Když je TV reklama přežitkem
Datum: 19. 04. 2017 15.00 / Autor: Zdravko Krstanov
Klasická situace, se kterou se většina startupů a nových byznysů setká. Potřebujete se zviditelnit, ale váš rozpočet na reklamu není milionový. Máte štěstí, že podnikáte v době, kdy se dobrá reklama dá udělat s menšími vstupními náklady než kdy dříve. Jak?

Vaším prvním krokem pro zviditelnění mohou být videa. Vytvořte autentická domácí videa, která budou demnostrovat, co děláte. K takovým počinům nepotřebujete žádného producenta ani režiséra. Dejte prostor vaší kreativitě. Jako pekárna natočte postup výroby vašeho nejlepšího dortu. Pokud jste napsali novou aplikaci, natočte její použití v praxi, klidně vtipnou cestou. Vytvořte si na Youtube vlastní firemní kanál a tam tato videa umisťujte. V ideálním případě je propojte s firemním Facebookem a Twitterem, neb jsou na sociálních sítích žádaným a obecně úspěšným artiklem. Jestliže byste si skutečně nevěděli rady, oslovte studenta filmové školy. Takový člověk vám za nulové (nebo minimální) náklady pomůže vytvořit krátké úspěšné video. 

Druhou strategií, kterou doporučujeme použít, jsou soutěže. Vyhlašte na firemním webu soutěž o váš produkt či poukaz. Vstupní podmínkou pro soutěžící bude zadání e-mailové adresy. Jeden takový dárek věnovaný do soutěže vám naakumuluje poměrně značné množství e-mailových adres, které můžete využít k následnému e-mailingu. Dávejte však pozor, aby hodnota dárku nebyla symbolická – kvůli poukazu na 100 korun vám nikdo vyplňovat e-mail nebude. Na Facebooku poté aplikujte obdobný princip. Podmínkou soutěže bude like stránky, like příspěvku a sdílení. Budete se divit, kolik práce udělají lidé za vás. Se sociálními sítěmi také souvisí reklama. Sponzorované posty na Facebooku nemusí být velkou nákladovou položkou. Zejména vzhledem k tomu, jak široké množství lidí jste schopni zasáhnout. Poměrem cena/výkon se jedná o jednu z nejefektivnějších forem reklamy.

Posledním naším tipem je pořádání akcí. Paradoxně nejde o moc často využívanou cestu, ale to jen proto, že spousta firem neví, jak ji pojmout. Pronajměte si dostupné prostory (využít můžete vaše vlastní, máte-li kapacity) a pracujte primárně s tím, že lidé obecně milují socializaci. A to dvojnásob, pokud je k dostání něco bezplatně. Připravte si interaktivní prezentaci své firmy. Při té příležitosti podávejte nápoje zdarma. Nezapomeňte také na dárkovou tašku s ukázkami své práce. Jsou to maličkosti, ale lidé díky nim získají dojem, že na nich nechcete ušetřit. Pakliže se jim akce bude líbit, buďte si jisti, že o tom poví svým známým. A dobrá reputace se šíří zázračnou rychlostí.

Další články
Podnikání

Miliardář James Koch: Chcete být úspěšní? Dělejte to, co milujete

Láska k práci je základem
Článek
Podnikání

Chcete vydělávat na zákaznících pořád dokola? Dělejte to jako Harley-Davidson

To není motorka, to je chopper, baby
Článek
Lifestyle

Nechte odpočinout tělo i mysl v Budapěšti, nejznámějším lázeňském městě

Článek

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či
obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.