Sekce: Podnikání

Jak si získat respekt svých zaměstnanců v šesti jednoduchých krocích

Klíčem je lidskost
Datum: 12. 04. 2017 19.00 / Autor: Zdravko Krstanov
Pokud řídíte nějaký tým lidí, pravděpodobně jste již několikrát přemýšleli, co si o vás vaši podřízení říkají za zavřenými dveřmi. Jedna z charakteristik správného lídra je, že jej lidé respektují a vnímají jako vzor. Co pro to udělat?

Úspěšný internetový podnikatel Petr Kasa (Pilulka, Kasa.cz) kdysi vysvětlil, jak je nutné mít s podřízenými zdravý vztah. „Část našeho úspěchu spočívá v tom, že o nás naši zaměstnanci neuvažují jako o debilech.“ Říkáte si, jak na to?

Správný lídr:

1) Sdílí svou vizi

Firemní vizi nikdy nezadržujte ve své kanceláři. Když vaši zaměstnanci neví, kam míříte, jak vám mohou pomoci se tam dostat? Pořádejte pravidelné porady a před organizačními záležitostmi několikrát zopakujte motto firmy. V ideálním případě jej nalepte na zeď. V každé kanceláři.

2) Sdílí firemní informace

Druhý bod plynule navazuje na první. Spousta šéfů se obává, jak jejich tým zareaguje například na špatná kvartální čísla a ze strachu z reakcí si je raději nechá pro sebe. U všech těchto prohlášení je samozřejmě nutné správné načasování, nicméně v konečném důsledku platí následující úměra – čím více informace sdílíte, tím v očích zaměstnanců roste respekt k vaší osobě. Ujistěte je, že jste všichni na jedné lodi.

3) Respektuje životy druhých

Ačkoli práce musí být prioritou, jako šéf byste měl chápat, že i vaši zaměstnanci jsou pouze lidé. Mají přítelkyně, manželky, děti a přátele, se kterými udržují vztahy. Za občasný dřívější odchod nebo odůvodněný pozdní příchod by neměl být nikdo pranýřován. Tyto výjimky se ale nesmí promítnout na výsledcích práce.

4) Jde příkladem

Řekněme, že prosazujete ve své společnosti určitou firemní kulturu. Odpoledne jste však nezdvořilý k uklízečce a s obchodními partnery mluvíte po telefonu jako v hospodě. Podobné kontradikce vás před zaměstnanci neustále snižují a díky tomu není bráno vážně to, co říkáte. Ve všech směrech si tedy udržujte určitou etickou úroveň.

5) Přijme vinu

Nesnažte se každé špatné rozhodnutí připsat podřízeným. Uvědomte si, za jakým rozhodnutím stojíte vy a akceptuje jeho důsledky, ať už jsou jakékoli. Pro budování vašeho respektu je mnohem lepší přiznat chybu než se snažit ze sebe udělat nadčlověka.

6) Má smysl pro humor 

Byznys je vážná věc, ale nesnažte si za každou cenu udržet kamennou tvář a odstup. Mějte na paměti, že krize dneška je vtipem zítřka. V žádném případě se také nedržte na uzdě při oslavách firemních úspěchů. Na rekordních tržbách má podíl každá část vašeho týmu, proto o tom dejte všem okázale vědět.

Další články

Jak se zbavit neefektivních pracovních meetingů v pěti krocích

Článek

Thor Björgólfsson – Rocky mezi miliardáři, který přišel o všechno a po šesti letech je opět na výsluní

Článek

Jak stvořit ideálního zaměstnance? 8 jednoduchých rad

Článek

Chcete každé ráno pořádnou dávku inspirace?

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se již k 7 tisícům investorů, podnikatelů či
obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.