Sekce: Podnikání

MBA studium jako benefit? Teď je ten správný čas si o něj říct!

Investujte do znalostí
Datum: 11. 04. 2017 17.00 / Autor: Zdravko Krstanov
Home office, služební auto, notebook, telefon, stravenky, volná pracovní doba? U mnohých firem jsou již tyto benefity standardem. Nyní zažívá boom jiný zaměstnanecký benefit – manažerské studium MBA.

Od roku 2011, kdy vzdělávací institut CEMI působí na trhu, jsou patrné značné změny ve vnímání MBA studia jako zaměstnaneckého benefitu. Jak říká ředitel institutu Mgr. Štěpán Mika: „V době, kdy jsme začali online MBA studium nabízet, byl stále velmi zřetelný vliv ekonomické krize, která umožnila mnoha zaměstnavatelům „osekat“ benefity bez toho, aniž by proti tomu jejich zaměstnanci protestovali. V té době u nás jednoznačně převažovali jako studenti lidé, kteří se pro MBA studium rozhodli z toho důvodu, aby byli pro současné i potenciální zaměstnavatele atraktivnější a nemuseli se tak nejen bát o své místo, ale mohli dokonce pomýšlet i na povýšení. Studiem MBA vysílali svému zaměstnavateli jasný signál, že jsou ochotni na sobě tvrdě pracovat a obětovat i část svého osobního volna na profesní vzdělávání, a to dokonce za své vlastní náklady. V té době jsme zaznamenávali jen minimum firem, které by se na financování MBA studia svých zaměstnanců podílely. Dnes je situace diametrálně odlišná, ekonomice se daří, což ruku v ruce s nejnižší mírou nezaměstnanosti v historii ČR hraje do karet spíše zaměstnancům než zaměstnavatelům.“ 

Podle Mgr. Štěpána Miky je proto teď ta pravá doba zajímat se o online MBA studium formou zaměstnaneckého benefitu. „Pokud si o tento benefit neřeknete svému zaměstnavateli nyní, tak už raději nikdy,“ dodává s nadsázkou. Zaměstnavatelé si také uvědomují, že na rozdíl od „benefitů“ typu pingpongový stůl v odpočívárně, houpačky, sauna či zenová čajovna se u studia MBA jedná o benefit, který je oboustranně prospěšný. 

Znalosti získané studiem MBA totiž zaměstnanec využije ve prospěch svého zaměstnavatele nejen při řešení každodenních úkolů, ale zejména při strategičtějších záležitostech, které mohou velmi výrazně ovlivnit výsledky firmy. „Málokdo ví, že zaměstnavatel má dokonce možnost podílet se na stanovení toho, jaký problém se bude u studia MBA řešit v diplomové práci, kterou naši studenti zpracovávají, a získat tak jako výstup nejen kvalifikovanějšího zaměstnance, ale také ucelený strategický dokument, který zcela konkrétně a zejména prakticky řeší aktuální problémy firmy,“ dodává Mgr. Štěpán Mika. 

Další klíčovou výhodou vnímání MBA studia jako zaměstnaneckého benefitu je také fakt, že zaměstnanci zůstává jako trvalá hodnota i po ukončení pracovního poměru. „Zatímco mobil a auto zaměstnavateli při skončení pracovního poměru odevzdáte, znalosti získané studiem vám již nikdo nevezme, stejně jako samotný titul MBA,“ uzavírá Mgr. Štěpán Mika, jehož institutem právě v březnu prošel jubilejní 1000. absolvent MBA studia.

A z jakých specializací MBA studia je možné vybírat? „Aktuálně nabízíme 8 MBA oborů, které pokrývají širokou škálu odborností od finančního řízení přes obchodní a marketingové specializace až po bezpečnostní a krizový management. Ještě jsme se nesetkali s tím, že by se pro některou firmu nenašel obor, který by pro jejich potřeby nebyl vhodný,“ doplňuje ředitel CEMI.

Další články
Podnikání

10 nejhloupějších vět, které můžete říct při propouštění

Článek
Podnikání

Studium MBA: Jak vybírat to správné?

Článek
Podnikání

Vysokoškolské studium: Mýty a fakta

Článek

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či
obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.