Sekce: Podnikání

Nevíte, v čem podnikat? Zkuste zelenou, zájem o ekologicky šetrné výrobky rapidně roste

Eco-friendly byznysu se daří
Datum: 19. 06. 2017 08.00 / Autor: Zdravko Krstanov
Co mají společného Tesla a Farmářské trhy na pražské Náplavce? Zelenou. Důraz na udržitelnost a poctivé zpracování je všude kolem nás.

V hlavním lednovém rozhovoru s Martinem Skalickým jste se mohli dočíst, že velké korporace kladou při nájmu kancelářských prostor důraz na ekologické prvky budovy. Stejně tak “drobný” konzument, který si vybírá čokoládu bez palmového oleje a jehož sprcha obsahuje šetřicí spínač. Z udržitelnosti, která dříve byla jakousi výsadou jedinců, kteří nosili batikovaná trička, se dnes stává mainstream. Není tedy pochyb, že na tomto trendu lze vydělat.

Tržby prodejců eco-friendly výrobků rostou i o stovky procent

Stále více českých domácností se snaží nakupovat ekologicky šetrné výrobky, které vybírají ve specializovaných obchodech. Vyjma potravin za ně ročně podle e-shopu Econea utratí stovky milionů korun. „Největší zájem je o přírodní kosmetiku a biokosmetiku. Další nejoblíbenější kategorií je ekodrogerie. Zájem je třeba o bambusové kartáčky nebo dámské hygienické potřeby z biobavlny. Hodně se prodávají opakovaně použitelné láhve, tašky na nákup potravin i perlátory na vodovodní baterie, které snižují spotřebu vody,“ říká Pavel Milan Černý, spolumajitel e-shopu Econea, a dodává: „První ekologicky šetrné výrobky se daly na českém trhu pořídit již v 90. letech. Znatelný rozvoj tohoto tržního segmentu ale přišel až po roce 2000. V posledních letech vidíme velký nárůst zájmu o ekologické výrobky. Tržby našeho e-shopu rostou meziročně o stovky procent.“

Kde jsou příležitosti?

Že udržitelnost neznamená pouze náklady, postupně pochopili i velcí hráči jako Tesco, Unilever nebo DuPont. Například první zmíněný chce být podnikem s nulovou uhlíkovou stopou do roku 2050. Pokud začnete o ekologickém podnikání uvažovat i vy, rozhodně byste se neměli omezovat pouze retailem. Co se dále nabízí?

Organický catering – jídlo a udržitelnost. Firemních eventů, k nimž je možné se jako dodavatel organického cateringu přidat, je celá řada. I ty nejvíce konzervativní společnosti se nyní snaží působit, že jim na udržitelnosti záleží, za což si klidně připlatí.

Výroba organického oblečení – organická bavlna ale i recyklované plastové lahve. Nejen z těchto materiálů lze vyrábět trička nebo drobné módní doplňky. Z organické bavlny již něco vyrábí i oděvní kolos Zara.

Organická péče o tělo – výroba organické kosmetiky nebo rovnou otevření salonu? Proč ne. Stačí se podívat, jak performují firmy produkující organickou kosmetiku či drogerii. 

Sharing... čehokoli – Liftago, nová platforma na sdílení automobilů SmileCar nebo Rekola. Ve sdílení (a efektivním využívání) dopravních prostředků je budoucnost a nutno říci, že tento trh zatím není ani zdaleka nasycen.

Další články
Podnikání

Zájem o zkrácené pracovní úvazky stále roste

Článek
Podnikání

Chov koz má v Česku zelenou

Článek
Podnikání

Skanska bez úspěchu, Metrostav má zelenou

Článek

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či
obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.