Sekce: Podnikání

Co tedy dělá ten CEO aneb jak roli lídra charakterizují čeští byznysmeni

Učme se od nejlepších
Datum: 09. 08. 2017 11.00 / Autor: Zdravko Krstanov
Tři písmena, která dokazují, že za něčím stojíte nebo se minimálně o něco pokoušíte. Pozice, která nemá pevně stanovenou činnost ani pravomoci. K její široké definici jsme použili názory lidí přímo z byznysu.

Martin Rozhoň, CEO Vivantis

Podle Martina Rozhoně je CEO někdo, kdo se nebojí vyjít z režimu běžné operativy a zůstat v delegující roli. „Pokud najdete lidi, kteří sdílejí vaše hodnoty a mají ten drive, tak je nejlepší jim to posléze celé pustit a nechat si pouze nějaké kontrolní mechanismy, jako firemní kulturu, strategii… a zbytek delegovat.”

Václav Pavlečka, CEO AirVentures

Pojem CEO si v AirVentures definují jako Chief Enthusiast Officer, který se ale neštítí excelové tabulky. Podle Václava nemusíte například v případě aplikací nebo webů plně rozumět programování, mnohem více nutná je schopnost sehnat ty správné lidi. „Dobří foundeři na sebe nabalují i další schopné lidi, třeba zrovna programátory nebo designéry, kteří dají dohromady koncept. Základní kroky by měl zkrátka zakladatel udělat sám a až pak si jít pro investici."

Jaroslav Trojan, investor, ex-Credo Ventures

Dokázat přijmout feedback a něco si z něj vzít. To je podle Jaroslava Trojana jedna ze základních dovedností lídra startupu. „Zpětná vazba od zákazníků, zaměstnanců či investorů poskytuje cenná data umožňující správně kormidlovat začínající firmu, avšak pouze pokud jsou reflektována v každodenních rozhodnutích zakladatele."

Tomáš Wojcik, majitel digitální agentury 2FRESH

Tomáš Wojcik klade velký důraz na interakci mezi vedením a zbytkem týmu. Všem CEOs vzkazuje: „Měli by citit vaší důvěru. Že je nekontrolujete a že vám například nevadí, že jdou dnes domů o něco dříve, protože včera byli v práci déle. Pokud s vámi chtějí mluvit, měli byste naslouchat, co vám říkají, a reagovat na to. Vy jste pro ně člověk, který se o ně postará a který je maximálně podpoří, aby se mohli posunout dále."

Ondřej Krátký, spoluzakladatel Liftago

Jaké tři vlastnosti musí mít CEO? Na to velice jednoznačně odpověděl Ondřej Krátký. „Schopnost vést, makat více než kdokoliv druhý a navigovat tým přes překážky k jasné vizi."

Další články
Podnikání

Zázračný Oracle aneb nevšímejte si kritiky a nešetřete na svých zaměstnancích

Jak dělá byznys Larry Ellison
Článek
Lifestyle

Fenomén Zuckerberg: Proč jsou introverti tak často skvělými byznysmeny?

Článek
Podnikání

"Sociálně prospěšné" start-upy: Zisk až na druhém místě

Článek

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či
obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.