Sekce: Podnikání

Moët Hennessy Louis Vuitton. Jak dělá byznys král luxusu Bernard Arnault?

Datum: 17.02.2017 21:00 / Autor: Zdravko Krstanov
Jeden z nejbohatších lidí planety a hlava skupiny LVMH – Bernard Arnault – je inovátorem. A věří v decentralizované vedení.

Obrat pařížské LVMH dosahuje desítek miliard eur. Pod její křídla spadá přes 60 luxusních značek, z nichž za zmínku stojí (kromě výše jmenovaných) například Dom Pérignon, Hublot nebo Dior.

Skupinu dvě desetiletí vede Bernard Arnault, který je mnohými považován za inovátora segmentu luxusních výrobků. Sám říká, že byznys je jako tenis – bojujete a na konci si podáte ruce. Čím ale bojuje?

Velkolepou reklamou

Když probíhaly rekonstrukce pařížského butiku Louis Vuitton, nechal Arnault na lešení postavit obří maketu ikonických firemních kufrů. To, co by jiní nazvali vyhozením 1,5 milionu dolarů z okna, se stalo legendárním reklamním poutačem, který už z dálky přitahoval davy zvědavců.

Dalších 20 milionů pak stála velkolepá párty u příležitosti otevírání butiku na Páté avenue. Tváří akce a související kampaně byla Jennifer Lopez, což se hojně odrazilo v médiích. Na každé paparazzi fotografii měla “JLo” při sobě svou kabelku Louis Vuitton.

Celebrity tedy prodávají, musíte však vědět, kdy je použít.

Vytvářením závisti

Cílem kabelek prý není generovat peníze, nýbrž vytvářet závist. Přesně v tomto duchu vyjede z koncernu každý rok limitovaná edice, kde kabelka za pět tisíc dolarů není ničím výjimečným. 

Tento diskurz také podtrhává fakt, že Louis Vuitton nezná výprodej. Produkty, které se neprodají, se jednoduše zničí. Takto má Arnault jistotu, že se nedostane do situace, v níž se ocitl Michael Kors. Tedy že se značka stane natolik dostupnou, až zcela přestane zajímat svou cílovou skupinu z “vyšších sociálních vrstev”.

Decentralizovaným vedením

Každý z členů impéria LVMH dostane na začátku roku rozpočet. Arnault se se svým týmem poté stáhne do pozadí a nechá domům volné ruce. Tato strategie podtrhává to, co prohlašují další zkušení CEOs – najměte skvělé lidi a nechte je dělat svou práci.

“Stanovte cíle a zmizte” - Roman Staněk, nejúspěšnější Čech v Silicon Valley

Další články

Louis Vuitton: Ze dna společnosti k vyhlášenému luxusu

Článek

Kdo kraluje žebříčku nejvíce padělaných značek? Louis Vuitton to není!

Vítězové a poražení půlbilionového trhu
Článek

Superjachta Serene, která přepsala definici luxusu

Článek

Chcete každé ráno pořádnou dávku inspirace?

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se již k 7 tisícům investorů, podnikatelů či
obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.