Sekce: Podnikání

Prodával květiny, pak založil Under Armour. Jak dělá byznys Kevin Plank?

Datum: 15. 06. 2017 14.00 / Autor: Zdravko Krstanov
Vstupoval do byznysu velkých hráčů a v očích mnohých byl předem odsouzen k neúspěchu. Přesto dokázal vybudovat kultovní značku, kterou si oblíbili sportovci po celém světě.

Plank se živil malým květinovým byznysem. Díky němu si přišel na pár tisíc ušetřených dolarů. Měl však velké sny – vytvořit sportovní oblečení. Funkční sportovní oblečení, které by reálně pomáhalo zlepšovat výsledky všem sportovcům. Zamířil proto do banky, kde jeho příběhu uvěřili. Získal čtvrt milionu dolarů a začal budovat Under Armour.

Během studia na vysoké škole hrál na solidní úrovni americký fotbal, což mu pomohlo udělat si obrázek o tom, jak by mělo oblečení sportovců vypadat. Rozčilovala ho podoba tehdejších bavlněných trik, a tak začal pracovat na novém funkčním modelu. Ten zprvu prodával doslova z kufru svého automobilu. Nedlouho poté přišel s “ColdGear” látkou, která sportovcům zaručuje teplo a sucho i v nepříznivých podmínkách.

V roce 1999 dostal Plank příležitost ukázat Under Armour celému světu. Dohodl se s režisérem Oliverem Stonem na spolupráci a dodal oblečení pro Stonův nový film z prostředí amerického fotbalu (Any Given Sunday). Následovala první tištěná reklama v magazínu ESPN a povědomí o značce bylo na světě. Během dvou let měl Under Armour smlouvu s MLB i NHL.

Dnes má firma hodnotu přes 12 miliard dolarů. Snaží se kumulovat data uživatelů (díky několika skvělým aplikacím) s cílem promítnout je do výsledné podoby produktů. Plank věří, že díky osobním datům od více než 150 milionů jednotlivců získá náskok před konkurencí.

"Je jisté, že značka není produkt. Je to myšlenka, teorie, význam... i to, jak se chováte. Je to inspirace a touha."

Kevin Plank je důkazem, že největší šanci podnikatelsky prorazit máte v oboru, který vám je blízký. Jako sportovec věděl, co sportovci potřebují. Svůj první plat si vyplatil až po dlouhých třech letech od založení společnosti. Je také důkazem, že pokud použijete product placement chytře (nikoli jako v českých filmech, kde protagonisté nahlas vykřikují značku mraženého hrášku), můžete opravdu nastartovat svůj byznys.

Další články
Podnikání

Moët Hennessy Louis Vuitton. Jak dělá byznys král luxusu Bernard Arnault?

Článek
Podnikání

Zakladatel Nike prodával boty z kufru auta. Jak vytvořil miliardové impérium?

Článek
Podnikání

4 byznysové rady od miliardáře, který založil Skype

Myslete globálně
Článek

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či
obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.