Sekce: Podnikání

Jak na franchising? Kompletní návod pro franchisory i franchisanty (1.)

Franchising z pohledu franchisanta
Datum: 01.12.2016 11:00 / Autor:
Franchising – slovo, které už dávno není v Česku neznámé. Na bázi franchisingu se tu už rozvíjí řada sítí v různých oborech služeb a obchodu. Výhody má jak pro poskytovatele franchisové licence, tak pro její držitele. Má však i svá úskalí a rizika.
Franchising je obchodní model, kdy jeden subjekt (franchisor) uděluje jinému subjektu (franchisantovi) licenci na prodej jeho zboží či služeb pod jeho značkou. Poskytovatel licence k tomu poskytuje systematickou péči, školení franchisanta i jeho týmu, pořádá marketingové kampaně na podporu prodeje. Od franchisanta (příjemce licence) za to chce obvykle na začátku poplatek za udělení licence a poté průběžné odvody z jeho tržeb. Výše těchto odvodů se většinou stanovuje procentem z tržeb.

Start podnikání bez nákladů? Zapomeňte!

Franchisant tak musí počítat s tím, že za to, že může rozjet své vlastní podnikání pod zavedenou značkou, obvykle zaplatí něco hned na začátku. Tím to ale neskončí – a bude platit poskytovateli licence i po celou dobu svého podnikání. Franchisový poplatek tak bude dalším pravidelným nákladem, který bude ukrajovat z jeho tržeb.
 
Na druhé straně tyto peníze nevyhazuje – tedy aspoň…
Další články

Jak na franchising? Kompletní návod pro franchisory i franchisanty (2.)

Franchising z pohledu franchisora
Článek

Franchising – koncept, který má v Česku úspěch

Článek

Kompletní návod, jak byznysově uspět na Balkáně

Článek

Chcete každé ráno pořádnou dávku inspirace?

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se již k 7 tisícům investorů, podnikatelů či
obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.