Sekce: Podnikání

Jak úspěšně podnikat na internetu? Přečtěte si rady nejen od Jakuba Havrlanta

Učte se od těch nejlepších
Datum: 01. 12. 2016 13.00 / Autor: Zdravko Krstanov
V Pražském Grandior Hotelu se již tradičně konala akce mapující podnikání na internetu. Jak mezi řečníky, tak mezi posluchači jste mohli nalézt esa českého internetového byznysu. Byli jsme při tom a níže přinášíme výběr zajímavých myšlenek, jež na konferenci zazněly.

“Největším nepřítelem technologií je člověk” – Jakub Havrlant

Mozek miliardové investiční skupiny Rockaway Capital se mimo jiné rozpovídal o tom, jakou roli hraje v podnikání sledování aktuálních trendů. "Nevrátíme se do offline procesů, stejně jako se nevrátíme do komunikace na papíru." Vize Rockaway je pak dávat finanční a lidské zdroje právě do tohoto (tedy online) segmentu. "Jedete po dlouhé silnici v Ohiu a vidíte, jak pole obdělávají kombajny. Jakmile se zadíváte pozorně, zjistíte, že v nich nikdo nesedí." Ať už jste v zemědělství, nebo e-shopovém byznysu, určitě se tedy neustále vzdělávejte a sledujte trendy. V opačném případě se může stát, že vaše místo zaujme mladá, energická a moderní společnost.

"Mezi e-shopem a zákazníkem má být vztah" – Ladislav Trpák

Zakladatel nadčasového módního e-shopu Zoot vysvětlil, proč je při prodeji důležitá přidaná lidská hodnota. Odpovědí je budoucnost a ta leží v propojení offline a online prostředí."Když jsme začínali s prodejem oblečení, lidé v našem blízkém okolí si stěžovali, že si je nemohou vyzkoušet." Zoot tak začal budovat výdejní místa, v nichž si zákazník může objednané zboží vyzkoušet a co je hlavní – může je bezplatně odmítnout. 

Trpák s tímto konceptem předběhl dobu, což se projevilo i na hospodářských výsledcích (přes sto milionů v červených číslech za loňský rok). Nakonec má však velkou šanci vyjít z této akce vítězně, neboť momentálně všichni velcí hráči na poli e-shopů uvažují, jak se z online křesla dostat "zpět mezi lidi". Mimo vyzkoušení a možnost vrácení si pak zákazníci v tomto směru pochvalují i přátelské prostředí, čímž se mezi prodejcem a kupujícím vytváří vztah, jako tomu bylo dřív." 80 % našich stálých zákazníků poznají ve výdejně podle obličeje," uvedl podnikatel.

"Zákazník vám nemá prokazovat věrnost. Vy se musíte postarat o to, aby byl věrný" – Radek Hrachovec

Jeden z největší expertů na poli věrnostních strategií v regionu střední Evropy promluvil o tom, proč většina prodejců tvoří své věrnostní programy zcela zbytečně. Důvodů je hned několik, nicméně jeden vyčnívá – tím je druh odměny. "Nejlepším příkladem je nejmenovaná síť benzinových stanic, která zákazníkům za nasbírané body nabízí úplně vše… od dětských potřeb až po zapalovače." Odměny prý musí vždy směřovat do jádra byznysu, jinak postrádají na smyslu a jsou pouze neefektivním nákladem. "Jednoduše a trefně zvolená odměna pro vaše zákazníky vám vždy přinese peníze," vysvětlil Hrachovec na závěr.

Foto credit: TUESDAY business network

Další články
Podnikání

Jan Laštůvka: „V byznysu jde vždycky o peníze, pro nás ale nejsou hlavní motivací“

Startup MonkeyData se chce stát globální jedničkou v e-commerce analytice
Článek
Podnikání

Křetínský posílil na internetu, bude prodávat parfémy

Článek
Podnikání

Jak rozjet úspěšné podnikání v oblasti péče o tělo? 2. díl

Jaké čekají začínající podnikatele měsíční výdaje? A kolik peněz investovat do marketingu?
Článek

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či
obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.