Sekce: Podnikání

Kompletní návod, jak výhodně prodat svou firmu (2.)

Tajemství správné ceny
Datum: 30. 09. 2016 15.00 / Autor: Roman Peterka
Vybudovat prosperující podnikání může být cestou ke zbohatnutí. Ještě větším „ternem“ ale může být takovou firmu ve správný čas prodat. Chce to ale víc než jen správné načasování.
Správnému načasování prodeje firmy jsme se věnovali v předchozím dílu. Rozhoupat se k prodeji firmy je ale jen začátek. Důležité je také najít průnik mezi představou prodávajících o ceně jejich firmy a částkou, kterou je na nákup firmy ochoten obětovat kupující. Samozřejmě platí, že ten, kdo přichází s nabídkou, tahá za kratší konec provazu. Pokud o fungující firmu projeví zájem jiná firma – protože chce například touto akvizicí zvýšit svůj podíl na trhu – je to pro vyjednávání o ceně rozhodně mnohem výhodnější situace, než když je firma v potížích a majitel se snaží najít někoho, kdo by ji koupil.

Proč prodávat

Důvody, proč chce někdo prodat firmu, kterou třeba i dlouho a pracně budoval, se různí. To, že je firma na prodej, neznamená nutně, že se jí nedaří a majitel se jí chce stůj co stůj zbavit. Kupce může hledat i dobře fungující firma – třeba proto, že už dorostla do velikos…
Další články
Podnikání

Kompletní návod, jak výhodně prodat svou firmu (1. díl)

Článek
Podnikání

Chcete koupit firmu? Poradíme, jak na to

Recept na akvizice
Článek
Podnikání

Jak na franchising? Kompletní návod pro franchisory i franchisanty (1.)

Franchising z pohledu franchisanta
Článek

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či
obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.