Sekce: Podnikání

Kompletní návod, jak výhodně prodat svou firmu (1. díl)

Datum: 01. 01. 2017 06.00 / Autor: Roman Peterka
Prosperující firma může svého zakladatele živit dlouhá léta. V určité fázi se ale může stát i prostředkem jednorázového zhodnocení – zbožím na prodej. Jak ale vystihnout ten správný okamžik?
Začít podnikat vyžaduje spoustu odvahy – a vybudovat z původního nápadu prosperující podnikání také spoustu dřiny. Mnozí majitelé firem tak mají ke své firmě doslova srdeční vztah. A představa, že se svého opečovávaného „dítěte“ zbaví, pro ně není jednoduše stravitelná. Na druhé straně odmítnout lukrativní nabídku od větší konkurence, která si chce koupit kus trhu, a proto je ochotna nabídnout i za relativně malou firmu víc než dobrý peníz, se nemusí vyplatit. Pokud v daném segmentu začínají vládnout velcí hráči, může se snadno stát, že za rok či dva bude z menší prosperující firmy malá firma bojující o přežití, která nestíhá držet krok s konkurencí.

Fúze a akvizice jedou

Podle průzkumu společnosti Ernst & Young plánuje v příštích dvanácti měsících fúzi nebo akvizici 40 % českých manažerů firem. Téměř třetina (28 %) dotázaných manažerů očekává, že se během následují…
Další články
Podnikání

Kompletní návod, jak výhodně prodat svou firmu (2.)

Tajemství správné ceny
Článek
Podnikání

Chcete koupit firmu? Poradíme, jak na to

Recept na akvizice
Článek
Podnikání

Jak na franchising? Kompletní návod pro franchisory i franchisanty (1.)

Franchising z pohledu franchisanta
Článek

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či
obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.