Recenze: Nikdy nejez sám

Bez networkingu je cesta na vrchol mnohem těžší
Datum: 03.08.2016 18:00 / Autor: Milan Charvát
Po delší odmlce se na webu MontyRich vracíme k recenzím knih, které nás zaujaly. Jako první je na řadě kniha s velmi pěkným názvem "Nikdy nejez sám".
A překvapivě není moc o jídle...

Původní vydání od autora Keitha Ferrazziho vyšlo už v roce 2005, českého překladu jsme se dočkali díky Melvilu v roce 2010. A ke mně osobně se kniha dostala až v roce 2016. A ano, stydím se.

V podstatě by se dalo říci, že se jedná o networkingovou klasiku, kterou by si měl přečíst každý, kdo se snaží stoupat nejen po kariérním žebříčku. Cílem knihy je naučit čtenáře navazovat kontakty v podstatě kdykoli a kdekoli. Což je chvályhodné, ale... občas jsem se prostě nemohl vyhnout pocitu, že autor je někdy ten klasický "otrapa", který, jakkoli se snaží působit přirozeně, otravuje zajímavé lidi na konferencích, ačkoli sám nemá moc co nabídnout. Tedy on už dnes díky slávě knihy asi ne, ale mnoho lidí, kteří se knihou inspirují, na tom asi tak budou. Ale to je pouze subjektivní pohled, osobně se takovým lidem (dají se poznat) na akcích vyhýbám.

Na druhou stranu je v knize moho zajímavých poznatků a tipů, jak svou síť kontaktů úspěšně rozšiřovat. A stejně tak se dozvíte, jak pečovat o kontakty stávající, abyste se jim mohli ozvat, kdykoli to budete potřebovat. Základní myšlenkou knihy je to, že byste neměli sledovat výdaje (co dáváte) a příjmy (co dostáváte), měli byste myslet hlavně na to, abyste druhému pomohli, pokud je to ve vašich silách. A tak to prostě má být. Zajímavá je také část o tom, že byste měli budovat svou vlastní značku a vedle toho také svůj malý klub, na který se budou kontakty samy nabalovat.

Jakkoli mé hodnocení není stoprocentní, knihu jednoznačně doporučuji jako jednu ze základních příruček networkingu. Pokud ji ještě nemáte, určitě s ní doplňte svou knihovnu.

Hodnocení: 8/10