Sekce: Podnikání

Chcete vydělávat na zákaznících pořád dokola? Dělejte to jako Harley-Davidson

To není motorka, to je chopper, baby
Datum: 21. 07. 2016 17.00 / Autor: Roman Peterka
Harley Davidson je víc než jen motorka. Je to symbol – nezávislosti a nespoutané jízdy. Ikona Ameriky – asi jako socha Svobody. Každý rok vychrlí fabrika v Millwaukee na trh přes dvě stovky tisíc kusů. A na svých zákaznících vydělává i dlouho poté, co si koupí motorku. Recept je jednoduchý: Sounáležitost.
Mezi zákazníky značky Harley-Davidson rozhodně nepatří jen potetovaní maníci v kůži, co spory řeší pěstí. Prohánějí se na nich i tátové od rodin – nebo mladé holky, co chtějí být cool. Všechny spojuje jedno – obdiv k těmhle krásným strojům, pocit pohody a klidné jízdy. Motorky Harley Davidson totiž nejsou nic pro ty, kdo největší štěstí spatřují v ďábelsky rychlé jízdě na hranici života a smrti. „Harleje“ umějí jet rychle, jejich vzduchem chlazené motory mají obrovskou sílu – zběsilá rychlost ale není jejich prioritou. Tohle jsou motorky pro pohodovou jízdu. Motorky, na kterých se dá projet celý svět. A taky motorka, se kterou, když ji máš, patříš "do rodiny".

S touhle motorkou si totiž člověk kupuje nejen silnou a respekt budící mašinu, ale i celý životní styl. Pozor – neznamená to, že se musí proměnit v potetovaného týpka v kožené bundě, co vyhledává rvačky a když se připije, vyhází oknem celou hospodu včetně výčepního i s pípou. Harleye si dneska pořizují i „kravaťáci“, kteří rádi ve volném čase odloží kravatu a spíš než styl Hell´s Angels vyznávají prostě pohodou jízdu a pocit svobody.
S nákupem Harleye se ale člověk stane automaticky členem komunity – komunity Harley Owners Group (HOG) neboli Klubu majitelů motocyklů Harley.

Za vznikem této celosvětové motorkářské komunity se skrývá promyšlená marketingová strategie výrobce motocyklů Harley Davidson. Každý, kdo si u autorizovaného dealera zakoupí nový motocykl, se stává se automaticky na dobu jednoho roku plným členem. Po roce dostává každý člen možnost své členství prodloužit, tentokrát už za peníze. Buď si ho předplatí na další rok, nebo si předplatí doživotní členství, tzv. Life Membership.

Pro člověka to znamená členství v „klubu“ – které uspokojuje chuť člověka někam patřit. Pro výrobce motorek je to pak geniální tah, jak ze svých zákazníků tahat další peníze poté, co mu zaplatí za motorku. Prostřednictvím klubových aktivit podporuje jejich chuť utrácet nejen za různé vychytávky na svoje motorky (díly a součástky), ale i za všechny možné brandované serepetičky. O byznys jde v první řadě, o pocit sounáležitosti tu ale jde také. Když si člověk koupí Hondu nebo Yamahu, má spolehlivou, rychlou, silnou mašinu. Ale pořád jen obyčejný stroj. Prostě produkt čistého byznysu. Když si koupí harleye, rázem má přátele po celém světě. A také důvod dál utrácet své peníze za vše, co má na sobě logo Harley-Davidson.

Jak se ze dvojice kluků, co chtěli přidělat motor na bicykl, aby nemuseli do kopců šlapat, stali zakladatelé nejúspěšnějšího amerického výrobce motorek? Jak vypadá příběh úspěchu značky Harley-Davidson? I to najdete ve speciálním letním dvojčísle tištěného magazínu MontyRich. Mimo jiné se zde dočtete, jak podnikat v daňových rájích nebo jaké strasti a radosti přináší práce na Wall Street.
 
Další články
Podnikání

Miliardář James Koch: Chcete být úspěšní? Dělejte to, co milujete

Láska k práci je základem
Článek
Podnikání

Chcete být vidět? Dělejte autentická videa a nechte lidi soutěžit

Když je TV reklama přežitkem
Článek
Podnikání

Chcete vydělávat miliardy? Založte si úklidovou firmu

Úklid sice není moc "sexy", je to ale velký byznys. Pokud tedy zvládnete náročné začátky...
Článek

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či
obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.