Sekce: Podnikání

Nejde vám byznys? Dejte si pozor na těchto 6 chyb

aneb jak být v podnikání ještě lepší
Datum: 26. 05. 2016 14.00 / Autor: Pavel Hejkrlík
Proč některým podnikatelům splnění snu nevyjde ani na několikátý pokus, zatímco jiní uspějí hned po startu? Podívejte se na šest důvodů, proč podnikatelé nejčastěji končí a vyvarujte se jich.

1. Absence správných "buněk" na podnikání

Nebavíme se o IQ. Řada podnikatelů chápe dobře svůj produkt, ale nemá správný odhad trhu a jeho očekávání.Nebo nemají odhad, co přinesou do odvětví další inovace, případně vstup nové konkurence. Rozjetí firmy jim nevyjde, protože nemají jednoduše podnikání v krvi. Navíc často zaslepeni vytouženým úspěchem mají tendenci věřit si až příliš.

2. Nevědomost o tom, kdo je kdo

Podnikatelé často neuspějí, protože nedokážou správně rozeznat přátele a protivníky. Mají problém najít účetní nebo jak ocenit zkušenosti a schopnosti právníků. Mají problém rozlišit mezi správnými a chytrými andělskými investory či ocenit první zaměstnance a jejich přínos. V byznys prostředí je třeba se vyznat a to řadě podnikatelů chybí nebo jim orientace trvá příliš dlouho.

3. Problém s nedostatkem správného kapitálu

Jedním z problémů, na který narážejí všichni, je nedostatek financí v začátcích. Často vyčerpají vlastní peníze i peníze napůjčované rodinnými příslušníky a přáteli. Navíc nedokážou často naplánovat výdaje do delšího období. Pak je problém, když se přátelé ptají, jak si firma (a jejich investice) vede. Problém mají i s oceněním vlastní firmy.

4. Grandiózní očekávání

Je fajn věřit na zázraky, ale v případě založení firmy by se na ně nemělo spoléhat. Někteří podnikatelé věří, že změní svět a díky svému výrobku udělají revoluci v nějakém odvětví a pohádkově zbohatnou. Trpí sebeiluzí dokonalosti a chamtivosti.

5. Absence filtru na špatné lidi

Podnikatelé neuspějí často i proto, že se scházejí se “špatnými lidmi”. Jde hlavně o to, že se obklopí “přikyvovači”, kteří jim vše odkývou, lidmi, kteří jim dokáží i pustit žilou, právníky, kteří si přidávají další poplatky, nebo jsou schopni využívat všemožných guru, kteří jsou odborníky na cokoliv. Dobří podnikatelé mají vlastní filtry, díky kterým si takové osoby k tělu nepustí, ti špatní ano a mají pak problémy.

6. Tržní neviditelnost

Když vás nikdo nezná, těžko jim můžete prodávat. Mladé firmy trpí neviditelností – nemají (či se zdráhají použít) prostředky na reklamu či PR služby. To je velkou chybou. Na vylepšování produktů bude ještě čas. Chytří podnikatelé znají cenu reklamy a využijí všech kanálů, aby o sobě dali světu vědět. V éře digitálních médií to jde mnohem snáze než v minulosti.  

Další články
Podnikání

Jste ve stresu z chaosu na pracovním stole? Držte se těchto 5 zásad

Pořádek ve věcech napomáhá soustředění
Článek
Podnikání

Máte už dost pocitu neúspěchu a chcete změnu? Přestaňte dělat těchto 6 věcí

Článek
Podnikání

Chtěl lidem šetřit peníze, sám na tom vydělal miliony

Aneb nápad může přijít kdykoliv, stačí se jen dívat kolem sebe
Článek

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či
obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.