Sekce: Podnikání

Peníze v chmelovém moku aneb Jak se stát pivovarníkem (1.)

Minipivovar jako podnikatelská příležitost
Datum: 14. 04. 2016 09.00 / Autor: Roman Peterka
Pití piva stále patří k oblíbeným národním sportům – byť se pivovary v posledních dvaceti letech potýkají se setrvalým poklesem spotřeby. I tak v přepočtu celkového množství piva vypitého za rok v Česku na „hlavu“ porážíme všechny další národy, včetně piva milovných Němců. Poptávka po pivu tak stále je. A vzhledem k dalším, také dlouhodobějším trendům, které proměňují dlouhou dobu konzervativní – až zakonzervovaný – český pivní trh, se otevírá stále větší prostor pro malé hráče. Začít vařit vlastní pivo nemusí být vůbec špatný podnikatelský záměr.
Chce to ale mít někoho, kdo to umí, překonat byrokratické bariéry na vstupu. Výroba alkoholu, byť je to „jen“ pivo, je státem hlídána více než třeba výroba limonády. A bude to chtít i dost peněz do začátku. Byť pivo jako takové se dá uvařit i na sporáku. Mezi domácím experimentováním a vařením piva ve vlastním minipivovaru je přece jen rozdíl.

České pivo: Spotřeba klesá, výstav roste

Výrobě piva se v Česku stále daří. Byť se spotřebou už to není takové, jako to bývalo a v přepočtu na hlavu a rok nedosahuje už oné magické hranice 160 hl, stále to není tak zlé. Pokles ale trvá. „Zatímco ve světě oslavuje české pivo v posledních letech skutečný rozmach, domácí produkce se držela na předloňské úrovni a ani loni se nevrátila nad úroveň doby před zvýšením spotřební daně,“ říká předseda Českého svazu pivovarů a sladoven František Šámal. Spotřeba piva na domácím trhu v přepočtu na o…
  • pivo
  • chmel
  • minipivovar
Další články
Podnikání

Peníze v chmelovém moku aneb Jak se stát pivovarníkem (2.)

Minipivovar v kuchyni?
Článek
Podnikání

Peníze v chmelovém moku aneb Jak se stát pivovarníkem (3.)

Maraton mezi razítky
Článek
Podnikání

Peníze v chmelovém moku aneb Jak se stát pivovarníkem (4.)

Cesta k srdci zákazníka
Článek

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či
obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.