Sekce: Podnikání

Rozjíždíte vlastní podnikatelský nápad? Desítka příčin proč to startupům nevyjde

Jakých chyb je třeba se vyvarovat, když chcete vytvořit milionový byznys
Datum: 18. 04. 2017 13.00 / Autor: Pavel Hejkrlík
Máte úžasný podnikatelský nápad? Chcete s ním prorazit? Tak si v následujících řádcích přečtěte, jakých chyb byste se měli vyvarovat, aby se vše podařilo pokud možno na první pokus. Riziko smrti začínající firmy je totiž velké.

Pokud si myslíte, že založit a dovést svůj startup k úspěchu je dnes snadnější než kdy jindy, máte zřejmě pravdu. I tak ovšem více než devadesát procent startupů neuspěje a na velké peníze od investorů se nikdy nepodívá. Navíc nadpoloviční většina firem (51 procent) do pouhých pěti let od založení zkrachuje. Čím je to způsobeno a kde zakladatelé z řad začínajících podnikatelů dělají hlavní chyby?

Server CB Insight provedl analýzu na základě “parte” 101 startupů z poslední doby a z nich vyplynuly nejčastější chyby, kterých se začínající firmy dopouštějí. Podle CB Insights za většinou krachu startupů stojí hlavně fakt, že výrobek nenašel odpovídající trh a zákazníky. Podle známého investora do startupů Marca Andreessena je právě existence správného trhu pro daný výrobek absolutně zásadní. Z analýzy CB Insights vyplývá, že plných 42 procent mladých firem zanikne, protože po jejich produktu není poptávka od zákazníků. Dalším katem bývá nejčastěji fakt, že firmě dojdou peníze (29 %) a třetí nejčastější případ startupové smrti je z důvodu špatného týmu. 

1. Žádný trh – na trhu po výrobku či službě není poptávka – 42 procent startupů kvůli tomu skončilo.
2. Firmě dojdou peníze – ať už vinou podfinancování od samého počátku, nebo start-up i přes investorská kola peníze neuváženě utratil – 29 procent případů.
3. Nesprávný tým – nedostatek lidí s vizí, správnou motivací a patřičnými zkušenostmi – 23 procent.
4. Prohra s podobným rivalem – díky kombinaci různých chyb firmu často předstihne konkurence z oboru – 19 procent.
5. Cena a problém s náklady – řada firem vytvoří sice dobrý, ale příliš nákladný produkt, což má za následek nižší tržby i zisk – 18 procent.
6. Slabý produkt – pokud od samého počátku není zaměření pouze a hlavně na produkt, zákazníci mohou být z výrobku zklamáni – 17 procent.
7. Neodpovídající byznys model – mít jen velký nápad nestačí. Již od počátku by měl být kladen důraz na monetizaci vlastního nápadu a podle toho směřovat své kroky – 17 procent.
8. Slabý marketing – někteří zakladatelé se mýlí v tom, že jejich výborný produkt se bude prodávat sám, nebo reklamu vedou špatnými kanály a cílí ji na špatné lidi – 14 procent.
9. Ignorace zákazníků – rozptýlení a neshody mohou odvést pozornost od zaměření na potřeby zákazníků – 14 procent.
10. Špatné načasování výrobku – příliš uspěchaný nebo naopak pomalý start produktu může další chod firmy zásadně ovlivnit – 13 procent.

Další články

Jak se stát londýnským bankéřem, proč investovat do marihuany a čím si zajistit vlastní med

Článek

Rada ke startupům? Nikdy to nevzdávejte, tvrdí majitel velké digitální agentury

Článek

Kam mizí český podnikatelský potenciál?

Článek

Chcete každé ráno pořádnou dávku inspirace?

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se již k 7 tisícům investorů, podnikatelů či
obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.