Sekce: Podnikání

Rozjíždíte vlastní podnikatelský nápad? Desítka příčin proč to startupům nevyjde

Jakých chyb je třeba se vyvarovat, když chcete vytvořit milionový byznys
Datum: 18. 04. 2017 13.00 / Autor: Pavel Hejkrlík
Máte úžasný podnikatelský nápad? Chcete s ním prorazit? Tak si v následujících řádcích přečtěte, jakých chyb byste se měli vyvarovat, aby se vše podařilo pokud možno na první pokus. Riziko smrti začínající firmy je totiž velké.

Pokud si myslíte, že založit a dovést svůj startup k úspěchu je dnes snadnější než kdy jindy, máte zřejmě pravdu. I tak ovšem více než devadesát procent startupů neuspěje a na velké peníze od investorů se nikdy nepodívá. Navíc nadpoloviční většina firem (51 procent) do pouhých pěti let od založení zkrachuje. Čím je to způsobeno a kde zakladatelé z řad začínajících podnikatelů dělají hlavní chyby?

Server CB Insight provedl analýzu na základě “parte” 101 startupů z poslední doby a z nich vyplynuly nejčastější chyby, kterých se začínající firmy dopouštějí. Podle CB Insights za většinou krachu startupů stojí hlavně fakt, že výrobek nenašel odpovídající trh a zákazníky. Podle známého investora do startupů Marca Andreessena je právě existence správného trhu pro daný výrobek absolutně zásadní. Z analýzy CB Insights vyplývá, že plných 42 procent mladých firem zanikne, protože po jejich produktu není poptávka od zákazníků. Dalším katem bývá nejčastěji fakt, že firmě dojdou peníze (29 %) a třetí nejčastější případ startupové smrti je z důvodu špatného týmu. 

1. Žádný trh – na trhu po výrobku či službě není poptávka – 42 procent startupů kvůli tomu skončilo.

2. Firmě dojdou peníze – ať už vinou podfinancování od samého počátku, nebo start-up i přes investorská kola peníze neuváženě utratil – 29 procent případů.

3. Nesprávný tým – nedostatek lidí s vizí, správnou motivací a patřičnými zkušenostmi – 23 procent.

4. Prohra s podobným rivalem – díky kombinaci různých chyb firmu často předstihne konkurence z oboru – 19 procent.

5. Cena a problém s náklady – řada firem vytvoří sice dobrý, ale příliš nákladný produkt, což má za následek nižší tržby i zisk – 18 procent.

6. Slabý produkt – pokud od samého počátku není zaměření pouze a hlavně na produkt, zákazníci mohou být z výrobku zklamáni – 17 procent.

7. Neodpovídající byznys model – mít jen velký nápad nestačí. Již od počátku by měl být kladen důraz na monetizaci vlastního nápadu a podle toho směřovat své kroky – 17 procent.

8. Slabý marketing – někteří zakladatelé se mýlí v tom, že jejich výborný produkt se bude prodávat sám, nebo reklamu vedou špatnými kanály a cílí ji na špatné lidi – 14 procent.

9. Ignorace zákazníků – rozptýlení a neshody mohou odvést pozornost od zaměření na potřeby zákazníků – 14 procent.

10. Špatné načasování výrobku – příliš uspěchaný nebo naopak pomalý start produktu může další chod firmy zásadně ovlivnit – 13 procent.

Další články
Podnikání

Jak se průšvih může proměnit v podnikatelský úspěch II.

Příběh křídel
Článek
Podnikání

Jak se průšvih může proměnit v podnikatelský úspěch I.

New Coke aneb jak vydělat na chybném rozhodnutí
Článek
Podnikání

4 nejčastější chyby, které jsou v začínajících firmách ignorovány

Článek

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či
obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.