Sekce: Podnikání

Proč je obrázek lepší než text aneb jak dělat marketing v malé firmě

I malá firma může být dobře vidět
Datum: 26. 04. 2016 17.30 / Autor: Zdravko Krstanov
Robert Herjavec je podnikatel a investor v pořadu Shark Tank, kam přichází lidé s nápadem žádat o investici. Je také CEO společnosti Herjavec Group, která se specializuje na ochranu proti kybernetické kriminalitě. Jeho jmění přesahuje 200 milionů dolarů. Je to muž nesčetných zkušeností, proto vám nyní přinášíme několik jeho tipů, jak si poradit s marketingem v malém byznysu.

Herjavec je také živým důkazem toho, že absence zkušeností nemusí nakonec hrát velkou roli. Svůj první podnik, BRAK Systems, zakládal v roce 1990 ve sklepě svého domu. Žádné zkušenosti, žádný titul, žádné byznysové vzdělání. “Pouze jsem věděl, že miluji to, co dělám, a jak tvrdě musím pracovat”, řekl magazínu Entrepreneur. A vyplatilo se. O deset let později firmu koupil gigant AT&T za 30 milionů dolarů. Co tedy radí ostřílený podnikatel malým firmám?

Najděte své zakazníky na sociálních sítích

Abyste využili celý potenciál, jenž skýtají sociální média, musíte své zákazníky přesně lokalizovat. Facebook vám totiž poskytuje možnost velmi přesně cílených reklam. Potenciální zákazníci se často koncentrují v uživatelských skupinách, proto je snazší si je získat přímo na místě. Herjavec udává příklad firmy The Natural Grip, do níž investoval. Ta vyrábí rukavice pro lidi věnující se crossfitu a jiným druhům posilování. Herjavec a spol. byli poměrně snadno schopni nalézt místa na sociálních sítích, kde se tito lidé sdružují. Tento tah byl údajně velice úspěšný, co se nových zákazníků týče. Celý proces oslovování se však nesmí přehánět. “Vaši zákazníci mají určitý limit, kolik informací o vašem produktu jsou schopni absorbovat”. E-mailing dvakrát denně proto nemusí být trefou do černého.

Dejte si záležet s vizuální stránkou

Ať už se jedná o profil na Facebooku, nebo design webových stránek, vždy mějte na paměti, že příjemný vizuál (dobře zvolený obrázek či fotografie) je mnohem efektivnější než jednolitý text. Lidský mozek zpracovává obrazové podněty tisíckrát rychleji než text. Grafika není pouze atraktivnější, ale také se snadněji zapamatuje. “Lidé jsou velmi zaneprázdnění a první věc, která je zaujme, je pěkný obrázek, nikoli slova,” komentuje vzhledovou stránku Herjavec. Nepřeberné množství moderních úspěšných firemních webů spojuje jedna věc – minimalismus. Obrázek s textem, nikoli naopak.

Najměte si marketingovou agenturu

Pro malou společnost možná trochu nevšední přístup. Herjavec však zastává názor, že pokud s marketingem nemáte žádné zkušenosti, měli byste jej rozhodně outsourcovat. “Jestliže nejste odborníkem na marketing, tak jste nezačali podnikat, abyste jej dělali…čili jej nedělejte”, radí podnikatel. V opačném případě totiž nebudete svůj focus dostatečně směřovat na produkt. Pokud nemáte prostředky na agenturu, měli byste o pomoc požádat někoho, kdo úspěšně propagoval svůj byznys. Ne každý má však takové známé. Zejména těmto lidem jsme adresovali náš minulý článek, kde jsme rozebrali, jak o sobě dát vědět s minimálními náklady.

Další články
Podnikání

Recenze: Online marketing

Online marketing jako steroid pro váš byznys. Ovládněte jej díky této jediné knize!
Článek
Podnikání

Jak rozjet úspěšné podnikání v oblasti péče o tělo? 2. díl

Jaké čekají začínající podnikatele měsíční výdaje? A kolik peněz investovat do marketingu?
Článek
Byznys

Leoš Mareš, Valentýn pro všechny i dron aneb obsahový marketing podle Mall.cz

4 tipy giganta e-commerce
Článek

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či
obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.