Sekce: Podnikání

Rozhovor s Jakubem Rožem o tvrdé práci a byznysu v USA

Krátká ochutnávka z rozhovoru s Jakubem Rožem pro záříjové vydání tištěného MontyRich
Datum: 26.08.2015 07:20 / Autor: Milan Charvát
První byznysový úspěch zaznamenal dnes dvaadvacetiletý Jakub Rož už ve svých šestnácti letech, když se mu zdálo zbytečné mít na lavici vedle notebooku také klasický sešit. Založil tedy projekt online školního sešitu, který si rychle získal oblibu mezi studenty a také investici v řádu milionů a možnost stát se globálním projektem. Dnes má Jakub několik projektů a stále jede naplno.

"Inkubátory naberou tři programátory a dělají jim tam přednášky o tom, jak podnikat. Ale podnikání se nedá naučit, to ten člověk prostě musí mít v sobě."

 

Dvaadvacetiletý Jakub Rož rozhodně nepatří mezi lidi, kteří s podnikáním čekají na ty nejvhodnější podmínky. Mladý byznysmen se do svého prvního velkého projektu pustil už v 16 letech na střední škole, a tak se naprosto skvěle hodil do našeho záříjového vydání, které je právě mladým a úspěšným lidem věnováno. A Jakub mluvil například o tom, jaké výhody spatřuje v podnikání při studiu.

Takže rada pro mladé lidi je, aby začali s byznysem už na škole?

Stoprocentně. Hlavně když oslovíš spolužáka, ať s tebou jde dělat byznys, tak po tobě nebude chtít 100 000 korun za měsíc, protože je to na bázi kamarádství a jdete do toho vlastně spolu. Oni ještě nemají žádné závazky jako rodiny, hypotéky, takže to v podstatě dělají z nadšení. A já sám můžu říct, že když jsem chodil na střední školu a začal dělat Školní sešit, tak jsem těch hodin odpracoval daleko víc než teď, když jsme normální firma. Protože zaměstnanci už chtějí jít večer domů, chtějí se jít normálně vyspat, chtějí mít občas nějakou dovolenou, jdou třeba na mateřskou... Když jsme byli ve škole, tak jsme třeba celou noc pracovali a druhý den šli zase do školy a zase jsme pracovali i ve škole. Ve škole jsme toho stihli daleko víc než dnes, když děláme normální firmu.

...

Bavili jsme se také o projektu Školnísešit.cz, který byl pro Jakuba vstupem do velkého byznysu.

Říkal jsi, že jste fungovali z Chicaga. Proč Chicago?

Bylo to z toho důvodu, že jsme hledali někoho, kdo by to pro nás z těch Států dělal. A ozvala se mi tehdy přes Facebook Dáša, kolegyně, která tehdy studovala v Chicagu. Dostudovávala vysokou školu a přemýšlela, co dělat dál. A celou dobu na škole Školní sešit používala, takže by to pro ni byl dream job dělat pro naši firmu. Byla úplně nadšená a my jsme přesně někoho takového hledali. Přiletěla kvůli tomu do Čech, setkali jsme se v kavárně a ještě než si sedla na židli, začala mi vykládat nápady, co by tam dodělala a jak by to udělala. Tak zapáleného člověka jsem snad nikdy neviděl. Domluvili jsme se rychle.

...

A přišla řeč také na aktuální plány, které jsou velmi ambiciózní.

Takže Rohlici a spol. už o tom ví.

Ti už o tom ví a jsou hodně naštvaní. Až lidem ukážeme, jaké obrovské rozdíly to jsou a budeme ty nákupy rozdělovat, hodně jim snížíme profit. Problém je v tom, že všechny supermarkety fungují na principu, že některé potraviny mají v akci a nevydělají na nich nic a některé nemají v akci a na těch vydělávají. A my chceme z každého vytáhnout to nejlevnější. Zdejší trh je obrovský, ročně se za potraviny utratí kolem 500 miliard a ty e-shopy díky tomu rostou o stovky procent. Takže se jim to logicky nelíbí. A my tím, že máme TopRecepty, chceme mít u každého receptu u suroviny tlačítko, které toho člověka pošle k nám. Takže přijdou i o důležitý komunikační kanál a místo toho budou muset peníze investovat jinde, třeba už ne s takovou rentabilitou.

 

Celý rozhovor s Jakubem Rožem najdete v záříjovém vydání magazínu MontyRich. Rozesíláme ho už druhého září, tak neváhejte a objednejte si své první číslo zde: http://montyrich.cz/magazin​

 

Další články

Rozhovor s Pavlem Vosobou - Ochutnávka z připravovaného vydání magazínu MontyRich

Článek

Před pěti lety přišel o práci, dnes má firmu s miliardovým obratem. Exkluzivní rozhovor s Kamilem Ouškou.

Článek

Jakub Maur: V našem oboru vidím stále velký potenciál

Článek

Chcete každé ráno pořádnou dávku inspirace?

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se již k 7 tisícům investorů, podnikatelů či
obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.