Sekce: Podnikání

"Jen jeden z dvaceti mladých lidí začne reálně podnikat", říká Martin Kešner

Přitom o podnikání jako své budoucnosti hovoří téměř polovina dotazovaných studentů v rámci Nápadu roku
Datum: 25.08.2015 01:03
Rozhovor s investičním manažerem J&T Ventures a zakladatelem Nápadu roku, o nejčastějších prvotních podnikatelských přešlapech, či o výchově studentů v zaměstnance. I o tom, v čem začít podnikat a co všechno k tomu (ne)potřebujete.

O čem je projekt Nápad roku?

Nápad roku je soutěž podnikatelských záměrů, která motivuje studenty a obecně veřejnost k tomu, aby začali podnikat a poté jim usnadňuje rozjezd těchto projektů, ať již formou investice, poskytnutím zpětné vazby od zkušených podnikatelů či investorů nebo medializace projektů, dále pomáháme začínajícím podnikatelům s networkingem. Dnes jsou takové věci už celkem běžnou záležitostí.

Opravdu?

Ano. Naproti tomu, když vzpomenu na naše začátky v roce 2007, tak podpora pro začínající podnikatelské projekty v takové míře nebyla možná. V ČR nebylo běžné získat podporu od byznys andělů nebo případně od venture kapitálového fondu. Ekosystém okolo startupů se začínal pozvolna formovat.  Ani z pohledu médií tu nebyl zdaleka takový zájem o mladé začínající podnikatele.

Co považujete za nejúspěšnější projekty z dílny NR z vašeho pohledu?

Kdybych měl vzpomínat od začátk…

Další články

Nezaměstnanost mladých lidí roste. Celoevropský problém?

Článek

Aston Martin DB6 Vantage: Legenda jde do prodeje

Článek

Podnikat ve dvou je prostě zábavnější, říkají Martin Wallner a Tomáš Huber

Rozhovor o byznysu jménem Mixit
Článek

Chcete každé ráno pořádnou dávku inspirace?

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se již k 7 tisícům investorů, podnikatelů či
obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.