Sekce: Podnikání

Plzeňský Prazdroj láká fotbalové fanoušky

Datum: 24. 07. 2014 14.40 / Autor: Roman Peterka
Nejvyšší česká fotbalová soutěž už sice nenese název Gambrinus liga, Plzeňský Prazdroj, do jehož portfolia značka Gambrinus patří, ale extraligu tak úplně opustit nechce.

Nejvyšší česká fotbalová soutěž už sice nenese název Gambrinus liga, Plzeňský Prazdroj, do jehož portfolia značka Gambrinus patří, ale extraligu tak úplně opustit nechce. Gambrinus sice už letos není partnerem 1. fotbalové ligy, značka ale stále staví svou propagaci na sepětí s fotbalem – tím prvoligovým.

 

Gambrinus byl generálním partnerem fotbalové ligy od roku 1997. Ročně za to (a také za to, že jméno značky bylo součástí oficiálního názvu ligy) platil zhruba 40 až 50 milionů korun. Se začátkem letošního léta se ale značka Gambrinus stáhla z pozice generálního partnera 1. ligy a proměnila se v „hlavního partnera českého fotbalu“.  Generálním partnerem se stala společnost Synot.

 

„Nevnímáme to jako ústup, dál zůstáváme ve fotbale. Jen chceme naše aktivity víc směřovat k fanouškům a k pivu,“ řekl k tomu Miroslav Peichl, marketingový manažer Gambrinusu. „Zůstáváme silným partnerem ligy i reprezentace, do rozvoje fotbalu na těchto úrovních budeme pořád investovat desítky milionů korun. Nicméně je pravda, že část peněz chceme přesunout do podpory fotbalu na nižší úrovni a primárně do aktivit směřujícím k fanouškům. Nová pozice nám to perfektně umožňuje,“ řekl tehdy také.

 

Jak bude tento přesun peněz do podpory aktivit směřujícím primárně k fanouškům vypadat, už se začíná ukazovat. Gambrinus teď rozjel propagační akci zaměřenou na fanoušky fotbalu. V 700 vybraných hospodách po celé České republice bude každou neděli během vysílání fotbalových ligových zápasů pivo Gambrinus o pět korun levnější. Je tu ale limit – akce platí pro prvních sto piv načepovaných přímo v průběhu fotbalového přenosu. „Chceme fanouškům zpříjemnit chvíle spojené s fotbalem a motivovat je, aby na fotbal vyrazili fandit společně. Zároveň tak chceme podpořit české hospodské a zvýšit návštěvnost v jejich hospodách,“ řekl Miroslav Peichl, marketingový manažer značky Gambrinus. V rámci tohoto projektu bude rovněž v téměř každém „ligovém“ městě klubová hospoda v barvách místního týmu.  V těchto hospodách budou například probíhat setkání hráčů s fanoušky či školy čepování piva.

 

Jinak pivařům v poslední době Plzeňský Prazdroj moc radosti neudělal. V polovině července už oznámil, že je čeká zdražení vybraných značek piva – kromě piva Gambrinus se to týká i značek Pilsner Urquell, Radegast a Velkopopovický Kozel. Zdražit by mělo jen lahvové a plechovkové pivo (v průměru o necelé procento). Ceny sudových a tankových piv zůstanou beze změny.

Další články
Podnikání

Plzeňský Prazdroj rekordně vyváží

Článek
Podnikání

Kam půjde Prazdroj?

Článek
Podnikání

Vertu Ti - mobil pro fanoušky Ferrari

Článek

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či
obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.